تماس های تبلیغاتی ؛ مزاحمی ابدی در دنیای تکنولوژی

0
462
تماس های تبلیغاتی

امروز در مقاله قصد داریم تا به بررسی تماس های تبلیغاتی در دنیای تکنولوژی بپردازیم. این تماس ها در سال 2018 رشد عجیبی داشته اند.

رشد بی سابقه تماس های تبلیغاتی در سال 2018

تماس های تبلیغاتی امسال رشد 300 درصدی در جهان داشته اند و یک موسسه پژوهشی به بررسی این موضوع پرداخته است. یک سری از کشور در این موضوع سر دم دار بوده اند و یک سری از کشورها هم با نزولی در این زمینه شاهد بوده اند. یکی از این کشورها که کاهش در زمینه تماس های تبلیغاتی داشته ، آمریکا بوده است.تماس های تبلیغاتی

موضوعات این تماس ها در آمریکا

ایالت متحده در سال گذشته رتبه دوم را در تماس های تبلیغاتی و مزاحمت های این چنینی داشت ولی امسال به رتبه هشتم نقل مکان کرده است. این شرکت پژوهشی در آمریکا و در سال گذشته حدودا 21 تماس دریافت می کرده که امسال به 17 تماس کاهش یافته است. بیشتر موضوعات این تماس های تبلیغاتی در مورد بیمه و اعطای وام بوده است. یکی از دلایل کاهش این تماس های تبلیغاتی در آمریکا تلاش دولت برای جلوگیری از تماس های غیر قانونی بوده است. در این زمینه تلاش های بسیاری صورت گرفته و پرونده های قانونی بسیاری شکل گرفته است. در یک پرونده ، یک شرکت تبلیغاتی حدود 82 میلیون دلار جریمه شده است.تماس های تبلیغاتی

رتبه اول بیشترین تماس های تبلیغاتی در سال 2018

این مشکل در سرتاسر جهان وجود دارد. برزیل کشوری است که بیشترین تماس های تبلیغاتی را در سال 2018 داشته است و گزارش شده که طی یک ماه حدود 37 تماس تبلیغاتی کاربران دریافت کرده اند. یکی از مشکلات موجود در این زمینه همکاری شبکه های مخابراتی با این شرکت های تبلیغاتی است. کشور هند در سال 2017 بیشترین تماس تبلیغاتی را داشت که امسال به رده دوم نقل مکان کرده و کاهشی 1.5 درصدی داشته است.

فعالیت های این شرکت پژوهشی

این شرکت پژوهشی اعلام کرده که در مجموع بین ماه ژانویه تا اکتبر حدود 17.7 میلیارد تماس تبلیغاتی وجود داشته است. در این گزارش اعلام شده تماس هایی شمرده می شوند که توسط الگوریتم یا کاربران تبلیغ محاسبه شوند. به نظر می رسد که این شرکت پژوهشی تمام داده های خود را از سرتاسر جهان جمع آوری کرده است و به تازگی یک سرویس هم در این زمینه به بازار عرضه شده که می تواند تماس های تبلیغاتی را شناسایی و از ادامه آن جلوگیری کند. این سرویس در هشت ماهه اول سال 2018 حدود 28.8 میلیارد تماس را بلاک کند.

رشد بی سابقه پیامک ها و تماس های تبلیغاتی

در کل تماس های تبلیغاتی در جهان در حال افزایش هست و امکان دارد در سال 2019 این تماس ها بیشتر از قبل نیز شود. شکی نیست که تمام دولت ها سعی می کنند تا این تماس های مزاحم را کاهش دهند تا کاربران دچار مشکل در این زمینه نشوند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که جدا از تماس های تبلیغاتی ، شاهد پیامک های تبلیغاتی مزاحم بسیاری هم از سوی اپراتورهای مختلف هستیم که همه کاربران انتظار دارند که این پیامک ها را اصلا مشاهده نکنند.

نظر شما در مورد این تماس های تبلیغاتی مزاحم چیست؟ آیا شما هم تا حالا مشکلاتی در این زمینه داشته اید؟

منتظر نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها