تماشای آنلاین زیردریا با مایکروسافت

0
800

کالاسودا – مرکز داده های زیردریایی مایکروسافت اکنون می تواند با دوربین هایش به صورت زنده دنیای زیر آب را برای علاقه مندان به این دنیا نشان دهد.

مرکز داده ای جدید زیردریایی مایکروسافت در ساحل اسکاتلند شامل چندین دوربین زیرآب است که بازدیدکنندگان از طریق وبسایت می توانند محیط اطراف را ببینند. ماجرا از این قرار است که مرکز داده های مایکروسافت دارای ۲ مرکز پخش زنده اتفاقات زیر دریایی است. مرکز داده های جدید زیر دریایی شرکت مایکروسافت در ساحل اسکاتلند شامل چندین دوربین زیر آب است که به بیننده های اینترنتی دید درخشانی از محیط اطراف می دهد.

شرکت مایکروسافت در این خصوص می گوید: “ما ۲ دوربین ویدئویی در خارج از مخزن فشار قرار داده ایم تا شرایط محیطی را در نزدیکی مرکز داده های خود مشاهده کنیم.” شما می توانید حتی وارد این ماجرا جویی ها شوید و از آنچه اطرافتان می گذرد لذت ببرید. جالب است بدانید کاربران می توانند ماجراهای زیر دریا را با این دوربین ها تماشا کنند. این مرکز داده های تجربی بخشی از پروژه Natick است که امکان سنجی مراکز داده زیردریایی را که توسط انرژی های تجدید پذیر ساخته شده اند، مورد آزمایش قرار می دهد.

مایکروسافت در این خصوص می گوید: “چشم انداز مرکز داده های متمرکز ما بر اساس پیش بینی مراکز جمعیتی و آینده ای بسیار تعاملی است که ارتباط نزدیکی با کاربران دارد.”به نظر می رسد این ایده ای فوق العاده جذاب است که می تواند برای بسیاری از کاربران نیز جالب توجه باشد. تصور کنید در خانه نشسته باشید  همزمان تصاویری زیبا و دیدنی از اعماق دریا جلوی چشمتان باشد.

پروژه ناتیک چیست؟

ناتیک یک پروژه پژوهشی برای ساخت مرکز داده زیر آب است. مایکروسافت در حال بررسی مزایای بالقوه فراوانی است که مرکز داده های استاندارد، قابل ساخت و قابل انطباق، می تواند برای کاربران پردازش ابری در سراسر جهان فراهم کند. دیتاسنتر ناتیک (فاز یکم طرح) در ماه های آگوست تا نوامبر سال ۲۰۱۵ در حدود یک کیلومتری ساحل اقیانوس آرام جای گرفت.

فاز دوم طرح به منظور نشان دادن این که ما می توانیم از لحاظ اقتصادی، زیر ساخت کامل دیتاسنتر را تولید کنیم و آنها را در کمتر از ۹۰ روز از زمان تصمیم گیری برای تأمین انرژی به کار ببندیم. کشتی فاز ۲ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در مرکز انرژی دریایی اروپا مستقر در جزایر اورکنی اسکاتلند مستقر شد.

پروژه ناتیک نشان دهنده تلاش مداوم مایکروسافت برای راه حل های مرکز داده ابری است که گزینه های کم منابع ، تهیه سریع، هزینه های پایین تر و انعطاف پذیری بالا را در تامین نیازهای مشتریان ارائه می دهد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید