تمرکز چین بر استارتاپ ها از طریق AiBank تشدید شد

0
399
تمرکز چین بر استارتاپ ها از طریق AiBank تشدید شد|کالاسودا

تمرکز چین بر استارتاپ ها از طریق AiBank تشدید شد|کالاسوداکالاسودا_بزرگ ترین سیستم بانکد اری الکتروینک چین ، یعنی؛ Citic Bank Corp و غول موتور جستوجوی Baidu Inc BIDU.O یک سرمایه گذاری مشترک مستقیم بانکی را به نام AiBank راه اندازی کردند.

 به نظر می رسد چینی ها به فکر افتاده اند تا از طریق سرمایه گذاری روی استارتاپ ها ، رشد اقتصادی خود را توسعه بخشند . همکاری Citic Bank Corp و غول موتور جستوجوی Baidu Inc BIDU.O یک سرمایه گذاری مشترک مستقیم بانکی در بخش فست فود سریع چین است .

اما جزئیات ماجرا از چه قرار است ؟AiBank یکی از چندین شرکت اینترنتی و یک وام دهنده در بازار مالی آنلاین در حال رشد چین است .

این شرکت با بسیاری از غول های شناخته شده فناوری از جمله شرکت فن آوری  Alibaba Group Holding Ltd همکاری های کلان دارد .

اما هدف اصلی از این همکاری ها چیست ؟ این همکاری ها با هدف ارائه طیف وسیعی ازخدمات و تکنولوژی های مالی از جمله پرداخت، مدیریت ثروت و اعطای تسهیلات و وام های کوچک انجام می شود .

اما این موضوع چه تاثیری در اقتصاد چین دارد ؟  از طریق این روش به جای آن که استارتاپ ها و یا انواع سرمایه گذاران کوچک و بزرگ به شکل مستقیم با بانک ها در تماس باشند ، از طریق خدمات  اینترنتی به موارد مطلوب خود دسترسی پیدا می کنند.

لی رودانگ، رئيس بانک جدید و مدرن چین در مراسم رونمایی AiBank در پکن گفت ؛

تمرکز اصلی شرکت ما  روی اعطای وام به افراد مختلف و اعطای وام برای  کسب و کارهای کوچک است .

اما این به معنای ضعف ما نیست و ما از داده ها و اطلاعات مالی بزرگ و هوش مصنوعی برای ساخت مدل های جدید مالی استفاده خواهیم کرد .

 بر اساس گفته های لی رودانگ، بیش از 60 درصد از کارکنان بانک جدید کارکنان بخش فناوری خواهند بود .

وی  در بخشی از سخنان خود گفت ؛ آینده مالی AiBank آینده ای هوشمند است . آینده ای که نه تنها به افراد خدمات قدرتمند تری می دهد بلکه به لحاظ مالی نیز سیستم مدیریت هوشمند مالی قوی تری را حمایت می کند .

قرار است این نظام بانکداری از تمامی فعالان عرصه تکنولوژی که فعالیت های بین رشته ای دارند حمایت کند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها