چطور اسکرین گوشی هوشمند خود را تمیز کنیم؟

0
202
چطور اسکرین گوشی هوشمند خود را تمیز کنیم؟

اسکرین گوشی شما کثیف شده است و تاچ آن با خطا کار می کند؟ در این مقاله نحوه تمیز کردن اسکرین گوشی هوشمند برایتان آورده شده است. این تکنیک ها بهترین راه حل برای تمیز کردن صفحه نمایش آیفون یا اندروید هستند.

هنگام غذا خوردن، کار کردن و حتی قبل از خواب گوشی به دست هستیم و این می تواند موجب ایجاد لکه و جرم روی گوشی شود. خصوصا لکه های روغنی ظاهری ناخوشایند به صفحه می دهند. از آنجا که بیشتر گوشی ها ضد آب نیستند، نیاز است که بهترین روش انجام این کار را یاد بگیرید.

از چه مواردی برای تمیز کردن اسکرین گوشی استفاده نکنیم؟

لازم است بدانید که هر وسیله ای برای تمیز کردن لکه ها و جرم ها مناسب نیستند و بهتر است از مایعاتی مانند شیشه شوی استفاده نکنید. در این بخش به شما می گوییم که از کدام مواد نباید برای تمیز کردن صفحه گوشی استفاده کنید. بهتر است از موادی مانند پاک کننده های شیمیایی چند منظوره، شیشه شوی و پدهای لاک پاک کن الکی به هیچ وجه استفاده نکنید چرا که این موارد می توانند به صفحه نمایش شما آسیب برسانند. دستمال کاغذی هایی که بافت خشنی دارند و پاک کننده های آرایش صورت نیز برای این کار مناسب نیستند و می توانند آن را خراب کنند.

مایع ظرفشویی و سرکه که برای پاک کردن چربی روی ظروف عالی عمل می کنند، برای گوشی به مثابه یک سم مخرب هستند. سرکه می تواند سریعا وارد لایه محافظتی گوشی شده و عملکرد آ ن را مختل کند. برای پاک کردن از دستمال مرطوب نیز استفاده نکنید و تنها یک دستمال بدون پرز که اندکی مرطوب شده برای تمیز کردن اسکرین گوشی کافی است. بهترین راه ها برای پاک کردن لکه های اثر انگشت، شن و ماسه از درگاه ها ، حتی جای کرم های مختلف بر روی صفحه نمایش و حتی ضدعفونی کردن گوشی بعد از تماس با گوشت خام هنگام پخت و پز موارد زیر است.

از چه مواردی برای تمیز کردن اسکرین گوشی استفاده نکنیم؟

استفاده از دستمال میکروفایبر

امن ترین و موثرترین راه برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده از یک پارچه میکرو فایبر است. اگر صفحه نمایش به تمیز کردن شدید نیاز دارد ، از آب مقطر برای مرطوب کردن پارچه میکروفیبر استفاده کنید و سپس صفحه نمایش خود را پاک کنید. از ریختن مستقیم آب روی صفحه نمایش خودداری کنید. از این روش می توانید در جلو و طرف پشت گوشی هوشمند خود نیز استفاده کنید.

استفاده از دستمال میکروفایبر

ایا می توان گوشی ضد آب را شست؟

در نهایت ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا می توان یک گوشی ضد آب را شست؟ اگر گوشی ضد آب دارید با  IP67 یا بالاتر، می‌توانید برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی ، آن را چند ثانیه زیر آب بگیرید. آیفون 7 و مدل‌های جدیدتر از آن، می‌توانند به مدت 30 دقیقه زیر آب باقی بمانند. پس از آن  گوشی را با یک حوله نرم خشک کنید. حواستان باشد تا زمانی که گوشی خشک نشده است، ان را به شارژ نزنید و صبر کنید تا تمام درگاه های ان خشک شود.

ایا می توان گوشی ضد آب را شست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها