تهران رتبه اول ثبت شرکت های دانش بنیان

0
192
تهران رتبه اول ثبت شرکت های دانش بنیان

تهران در رقابت با دیگر استان های کشور توانسته با اختلاف زیاد رتبه اول را در ثبت شرکت های دانش بنیان به خود اختصاص دهد.

ثبت 2300 شرکت دانش بنیان در تهران 

ایران تا کنون توانسته 4400 شرکت دانش بنیان به ثبت برساند که بیش از نیمی از این تعداد به استان تهران اختصاص داشته است. 2300 شرکت دانش بنیان در تهران فعالیت دارند و رتبه دوم به استان اصفهان تعلق دارد . تعداد این شرکت ها در تهران قابل مقایسه با اصفهان نیست زیرا اختلاف آن زیاد است. اصفهان با ۲۹۵ شرکت و خراسان رضوی با ۲۴۱ شرکت در رتبه های دوم و سوم میزبانی از شرکت های دانش بنیان قرار دارند.

حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان ایران که اهرم جدی برای پیشرفت اقتصاد تلقی می شوند امسال متفاوت از سال های گذشته مورد حمایت دولت قرار می گیرند. حمایت از این شرکت ها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می شود و محوریت حمایت ها در چند بند مشخص شده است. ابزارسازی و کمک به شکل‌گیری بازار داخلی شرکت‌ها، مشارکت فعال در توسعه فناوری‌های جدید و جریان‌ساز، توسعه زنجیره ارزش و شبکه تأمین دانش‌بنیان شرکت‌های بزرگ صنعتی، تمرکز بر حل مسائل و چالش‌های ملی و راهبردی و توسعه صادرات دانش‌بنیان ازجمله رویکردهای جدید صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از این شرکت هاست.

نقش ویژه دانش بنیان ها در صادرات

صادرات محصولات ایرانی در موارد متعدد تحت تاثیر تحریم ها با محدودیت مواجه شده و شرکت های دانش بنیان یکی از راه هایی هستند که می توانند دست به صادرات غیر محدود کالاهای ایرانی بزنند. در این رابطه، دولت نیز از اهمیت این شرکت ها آگاهی لازم را دارند و اسباب گسترش همکاری آن ها با همتایان خارجی شان را فراهم می کند. از جمله اقدامات اخیر دولت در این زمینه اعزام 70 شرکت دانش بنیان به روسیه بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها