اپل به دنبال شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی خود است

0
277
اپل به دنبال شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی خود است

در حال حاضر خودروهای الکتریکی در سراسر دنیا به اتصال به یک شارژر مانند گوشی ها و تبلت ها و … شارژ می شوند. اما اپل به این فکر است که ایده شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی را عملی کند.

مزیت شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی

مسئله واقعی این است که احتمالا در آینده ای نه چندان دور و با گذشت زمان، خودروهای الکتریکی بیشتری در بازار قرار می گیرند و تمام ایستگاه های شارژ می توانند کاملا شلوغ شوند و وقت و انرژی مردم را بگیرند.

با این حال به نظر می رسد که اپل به این مسئله توجه نشان داده و ممکن است راه حلی داشته باشد که بتواند این مشکل را حل کند: شارژرهای بی سیم. در پتنت اخیری که اپل نشان داده است با ایده ای مواجه می شویم که به خودروهای الکتریکی اجازه می دهد تا به صورت بی سیم شارژ شوند. این بدان معنی است که در تئوری، یک دسته از اتومبیل های الکتریکی می توانند در مکان هایی قرار بگیرند که شارژ بی سیم ارائه شده و هرزگاهی شارژ شوند. این کار می تواند موجب صرفه جویی در وقت و انرژی مردم شود.

مزیت شارژ وایرلس خودروهای الکتریکی

زمان اجرایی شدن این ایده

این همچنین به این معنی است که ممکن است پارکینگ ها دارای تکنولوژی ای شوند که اجازه دهد خودروهای الکتریکی به صورت بی سیم شارژ شوند. هنوز صحبتی در مورد زمان اجرایی کردن این پروژه توسط اپل وجود ندارد، خصوصا که این موضوع هنوز به صورت یک پتنت است و بیشتر یک ایده است نه شاخص یک محصول واقعی و اپل فعلا در حال سر و کله زدن با این ایده است.

کارمندانی برای چنین پروژه های فرعی

بخش خودروی خودران اپل تا کنون بیش از 200 کارمند را تحت پروژه ای به نام پروژه تایتان گرد هم آورده است. اما چندی پیش اعلام کرد که تعدادی از این نیروها را تقلیل خواهد داد. در همان زمان اپل اعلام کرد که در حال کار روی چندین پروژه کلیدی 2019  است و برخی از این گروه ها برای کمک به دیگر بخش ها مانند آموزش و یادگیری ماشینی و … منتقل می شوند تا به آنها کمک کنند.

اپل پیش از این نیز طی همکاری با خودروساز دیگری به نام فولکس واگن وارد وادی ساخت خودروهای خودران شده بود و دوست دارد خط تولیدی مختص انواع خودرو مانند خودران، الکتریکی و …. راه اندازی کند. در کنار این موضوع نیز پروژه های خاص خود مانند ایده پردازی در مورد شارژرهای بی سیم را نیز پیش خواهد برد.

کارمندانی برای چنین پروژه های فرعی

ایده های نو در حوزه خودروهای الکتریکی

به نظر می رسد که این ایده بسیار امیدوار کننده باشد، چرا که دیگر شرکت های تولید کننده خودروهای الکتریکی مانند تویوتا نیز در خودروهای الکتریکی مفهومی خود ایده های جدیدی مانند استفاده از پانل های خورشیدی برای شارژ را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. این نخستین بار نیست که تویوتا پانل های خورشیدی برای برای خودروهای خود ساخته است. در سال 2010 این تولید کننده پانل هایی را به فروش رساند که می توانستند برای شارژ کردن باطری کمکی خودرو ( در سیستم های ثانویه مانند سیستم سیگنال و کنترل آب و هوا ) مورد استفاده قرار بگیرند.

ایده های نو در حوزه خودروهای الکتریکی

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها