توقف فیلتر تیک تاک بعد از مذاکره‌ی مدیر مایکروسافت با ترامپ

0
863

مایکروسافت در یک پست وبلاگ روز یکشنبه اعلام کرد: “پس از گفتگو میان ساتیا نادلا، مدیر اجرایی این کمپانی و رئیس جمهور ترامپ؛ مایکروسافت آماده خرید TikTok در ایالات متحده است. این اولین بار است که شرکت مایکروسافت گزارشاتی را در مورد مذاکره برای خرید تیک تاک منتشر و تأیید کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، مایکروسافت اعلام کرد نگرانی‌های رئیس جمهور ترامپ در مورد امنیت کاربران آمریکایی را درک می‌کند؛ انتظار دارد به سرعت و در طی چند هفته بحث و گفتگو با شرکت مادر تیک تاک ، ByteDance این مشکل را حل کند؛ در هر صورت این بحث‌ها تا پایان 15 سپتامبر 2020 به سرانجام خواهد رسید.

در پست وبلاگ همچنین آمده است: “این دو شرکت اعلام کرده‌اند که یک پیشنهاد اولیه شامل خرید سرویس TikTok در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند را مورد بررسی قرار داده‌اند”.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چگونه می‌تواند این کشورها را از مناطق دیگر که TikTok در آن جا فعال است؛ مانند اروپا و آفریقا، جدا کند. مایکروسافت همچنین متعهد نشده كه خرید را به طور خود به خود انجام دهد، و گفته كه این شركت ممكن است سایر سرمایه گذاران آمریکایی را برای مشاركت در خرید دعوت کند.

پرزیدنت ترامپ روز جمعه اعلام کرد که تیک تاک را ممنوع می‌کند و برای این کار از روش‌های زیادی استفاده خواهد کرد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها