تکنولوژی تشخیص چهره آمازون چیست؟

0
454

کالاسودا – همانطور که در خبرهای روزهای قبل خواندید، شبکه اسکای نیوز با کمک آمازون و فناوری تشخیص چهره جدیدش به نام Rekognition اطلاعات کاملی از مهمانها در جریان مراسم عروسی سلطنتی در اختیار بینندگان قرار داد.

اما این تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی تشخیص چهره یک روش کامپیوتری که مبتنی بر فناوری یادگیری عمیق است.  آمازون فناوری جدیدی در این حوزه به نام Amazon Rekognition در این مدت توانسته میلیون‌ها تصویر را سرچ، بررسی و دسته بندی کند.

 این نرم افزار اکنون می‌‌تواند زمانی که چهره شخصی خاص برای افراد آشنا به نظر می‌رسد وارد عمل شود چون اکنون قابلیت تشخیص چهره‌های معروف و سلبریتی‌ها را نیز دارد.  به همین دلیل است که شبکه اسکای نیوز از این فناوری برای تشخیص چهره مهمانان جشن عروسی سلطنتی استفاده کرد.

 این نرم افزار اکنون توانایی تشخیص هزاران چهره از سیاستمداران، ورزشکاران، مدیران و خبرنگاران و رسانه ها را دارد. یکی از کاربردهای اصلی این نرم افزار یادگیری عمیق برای توسعه دهندگان است و به آنها امکان می‌دهد تا به راحتی فناوری تشخیص و بررسی تصویر را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

آمازون پیش از این شناسایی اجسام، صحنه‌ ها، چهره‌ ها، مقایسه چهره‌ ها و حتی محتوای نا مناسب را ممکن کرده بود و جدیدترین بروزرسانی این نرم افزار می ‌تواند صدها هزار فرد معروف در زمینه ‌های مختلف مانند سیاست، ورزش، سرگرکی، کسب و کار و رسانه را شناسایی کند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید