ثبت 125 شکایت شرکت های دانش بنیان

0
236
ثبت 125 شکایت شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 125 اعتراض و شکایت خود را به ثبت رسانده اند که 116 مورد آن بررسی شده و باقی در نوبت بررسی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، مؤسسات دانش بنیان تعداد ۱۲۵ مورد اعتراض در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت کرده اند که از لحاظ موقعیت جغرافیایی بیش از ۵۴ مورد اعتراضات ثبت شده از استان تهران و بقیه اعتراضات از سایر استان‌ها هستند.

در این میان، یازده جلسه رسیدگی به اعتراضات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان با حضور اعضای کارگروه رسیدگی به اعتراضات دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شده که مورد بررسی و ابلاغ نهایی شده است و ۹ مورد در حال بررسی است که نتایج بررسی آنها نیز بزودی اعلام خواهد شد.

این یعنی که شورای عالی عتف 93 درصد از اعتراضات شرکت های دانش بنیان را رسیدگی کرده و از ۱۱۶ مورد بررسی شده تعداد ۴۶ مورد (۳۷ درصد) عدم تکمیل مستندات درخواستی، تعداد ۲۴ مورد (۱۹ درصد) تأیید، ۲۲ مورد (۱۸ درصد) رد، تعداد ۱۱ مورد (۹ درصد) ارزیابی مجدد، تعداد ۷مورد (۶ درصد) عدم حضور در جلسه، ۳ مورد (۲ درصد) ارائه مستندات، ۲مورد (۲ درصد) عدم شمول بررسی و در نهایت ۱مورد (۱ درصد) انصراف بوده است.

گفتنی است که در ایران 4500 شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده که به علت اهمیت فراوان مورد حمایت دولت قرار می گیرند. این شرکت ها در سال گذشته 2500 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته اند و تکیه گاه مهمی در اقتصاد ایران برای دور زدن تحریم ها محسوب می شوند.

شرکت های دانش بنیان همچنین در زمینه کاهش بیکاری در کشور نیز تلاش دارند و از این رو حدود 350 هزار نیروی کار را به خدمت گرفته اند. البته مسئولین راه اندازی این شرکت ها بیشتر فعالان بخش خصوصی هستند و از این رو می توانند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را جلب کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها