شناسایی زانوی پرانتزی با اپلیکیشن

0
1432

پلیکیشن “تشخیص زانوی پرانتزی”، توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایرانی ها اپلیکیشنی طراحی کرده اند که زانوی پرانتزی را تشخیص می دهد.

این اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید بوده و به وسیله آن با توجه به قابلیت استفاده از دوربین گوشی و تکنیک‌های پردازش تصویر می‌توان محل زانوها و کندایل داخلی را تشخیص داد و فاصله بین آنها را محاسبه کرد.

در این محاسبات فاصله دوربین از شخص در نظر گرفته شده و همچنین نوع بیماری با توجه به سن و جنسیت افراد اعلام می‌شود. همچنین در این اپلیکیشن انواع حرکات اصلاحی برای هر بیمار با توجه به شدت پرانتزی بودن پاها پیشنهاد خواهد شد.

در این نوع شکل از بدن زانوها نسبت به خط میانی بدن دورتر از قوزک های داخلی قرار دارند. عارضه ی زانوی پرانتزی ممکن است به دلیل تغییرات وضعیتی در مفاصل ران و مچ پا به وجود آید، همچنین بسیاری از وضعیت های انحرافی در اندام تحتانی نیز ممکن است به دلیل وجود عارضه ی زانوی پرانتزی رخ دهد.

راه رفتن زود هنگام کودک، فلج عضلانی مانند بیماری فلج اطفال، استفاده مداوم از پوشک های حجیم در دوران نوزادی، شکستگی ها و جوش خوردن های نامناسب استخوان های اندام تحتانی، آسیب های حاد یا مزمن از جمله پارگی لیگامان ها و کپسول مفصلی زانو، ضعف عضلات همسترینگ خارجی (دو سر رانی)، کوتاهی عضلات همسترینگ داخلی (نیمه وتری و نیمه غشایی)، نرمی استخوان، پوکی استخوان، آرتروز و اختلال یا آسیب صفحات رشد اطراف مفصل زانو بر اثر ضربات حاد یا ناشی از پرکاری که به رشد نابرابر استخوان های اطراف زانو منجر شود از علت های ایجاد زانوی پرانتزی در برخی از انسان هاست.

اپلیکیشن طراحی شده می تواند در مدارس به کار گرفته شود تا پیش از رشد کامل کودکان راه حلی برای درمان آن بتوان یافت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها