جاسوس بازی به سبک آمازون

0
352

کالاسودا_اسپیکرهای هوشمند آمازون جاسوسی می کنند. این موضوعی است که اخیرا از سوی گروهی از پژوهشگران حوزه سایبری در مورد آمازون  مطرح شده و به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

شرکت آمازون در حوزه فناوری های هوشمند و البته تکنولوژی های نوگرا شرکتی شناخته شده است. با این وجود، پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اخیرا در یافته‌اند که اسپیکرهای هوشمند الکسای آمازون قابلیت شنود و جاسوسی از کاربران را دارند.

امازون یکی از شناخته شده ترین شرکت های خرده فروشی جهان با اسپیکرهای هوشمند خود به مشکل برخورده است.این روزها که بحث بر سر آسیب‌پذیری، حفره‌های امنیتی و امکان جاسوسی در محصولات مختلف حوزه تکنولوژی بالا گرفته است، محققان امنیتی در تلاشند تا با کشف این ضعف‌های امنیتی، کاربران و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات را آگاه و مطلع سازند تا علاوه بر اینکه حواس خود را در این باره بیشتر جمع می‌کنند، به برطرف کردن این مسائل امنیتی نیز بپردازند.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کرده، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند و پیامک رد و بدل کنند.

در این میان، پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری قابلیتی را در اسپیکرهای هوشمند محبوب و پرطرفدار شرکت آمازون موسوم به « الکسا » یا « اکو » کشف کرده‌اند که به این محصول کاربردی اجازه می‌دهد صدای کاربران در محیط خانه و سرکارشان را ثبت و شنود کند و در صورت برقراری اتصال به اینترنت و شبکه جهانی وب، این فایل‌های صوتی خصوصی کاربران توسط هکرها، مجزمان سایبری و حتی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی شنود و ردیابی شوند.

به نظر می رسد، اسپیکرهای هوشمند اکوی آمازون همواره صدای کاربران را ثبت و ضبط می کنند. درست مثل این که شما یک دستگاه جاسوسی را با دستان خود به خانه آورده تا تمامی اطلاعات رد و بدل شده شما را به صورت فایل‌های صوتی دریافت کرده و امکان سوءاستفاده از آن را به سایرین و افراد  ناشناس احتمالی بدهد.

با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد