جان انسان‌، هدف جدید حملات باج افزاری

0
10

بر اساس پیش بینی‌های جدید شرکت تحقیقاتی گارتنر، حملات سایبری در محیط‌های OT تا سال 2025، انسان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theregister، تلاش باج افزارها و تغییر اهداف حملات آن‌ها ناگزیر تهدیدی برای زندگی انسان‌ها خواهد بود.

اگرچه چنین حملاتی می‌تواند خطرناک باشد، اما هر تهدیدی که آنها در حال حاضر ایجاد می‌کنند به طور معمول نتیجه ثانویه عاملان این امر است: یک مهاجم باج افزار که یک شرکت مورد حمله قرار می‌دهد؛ معمولاً هدفش آسیب به مشتریان شرکت نیست، به عنوان مثال آن‌ها فقط می‌خواهند شرکت را تحت فشار قرار داده و آن را متحمل هزینه کنند. اما استثناهایی نیز وجود دارد و این نوع حملات در حالت تغییر هستند.

گارتنر معتقد است كه گام بعدی این نوع حملات سایبری، تلاش برای آزار عمدی انسان خواهد بود.

در این میان موردهای زیادی وجود دارد که فرد مهاجم با حمله به زیرساخت‌های شرکت سعی کرده جان انسان‌ها را به خطر بیندازد.

براساس این گزارش، هکرها به یكی از سه دلیل تلاش می‌کنند زیرساخت‌ها و تاسیسات صنعتی را از بین ببرند: “آسیب واقعی، تخریب تجاری (كاهش تولید) و تخریب اعتبار یک شخص یا شرکت.”

از همه این حملات می‌توان برای اخاذی پول استفاده کرد و هرچه نتیجه احتمالی بدتر باشد، سازمان برای جلوگیری از تهدید سریعتر هزینه را پرداخت می‌کنند.

گارتنر در ادامه گفت تا سال 2023 هزینه مالی آسیب‌های جسمی ناشی از نفوذ سایبری در محیط‌های OT بیش از 50 میلیارد دلار خواهد بود. آن‌ها همچنین حدس می‌زنند که تا سال 2024، 75 درصد از مدیران اصلی مورد هدف قرار می‌گیرند.

“گارتنر توصیه می‌کند که سازمان‌ها چارچوبی از 10 کنترل امنیتی را برای بهبود وضعیت امنیتی در امکانات خود به کارگیرند تا از این حملات در دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی جلوگیری شود.”

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها