جدیدترین روش برای ترک اعتیاد اینترنتی

0
550

کالاسودا_یکی از جدیدترین روش های ترک اعتیاد اینترنتی استفاده از نوعی اپلیکیشن هوشمند است.اپلیکیشنی که نه تنها منجر به ترک اعتیاد اینترنتی می شود بلکه باعث بالاتر رفتن سطح کارایی شما می شود.

ار ترک اعتیاد تا شاگرد ممتاز شدن

بسیاری از نسل جوان که شامل دانش آموزان و دانشجویان می شوند عادت دارند از شبکه های اجتماعی برای وقت گذرانی استفاده کنند. اما اگر زمان امتحانات باشد چگونه می توان از مشکل اعتیاد به اینترنت فرار کرد؟

این روزها برنامه‌هایی وجود دارند که به دانشجویان کمک می‌کنند تا از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرند و بیشتر روی درس و دانشگاه تمرکز کنند.

برنامه «Keep Me Out» یا  به عبارتی دقیق تر “مرا بیرون نگه‌دار ” اپلیکیشنی است که می‌تواند میزان اعتیاد به گوشی هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها را کم کند.

کاربردهای این برنامه شامل چه مواردی است؟

برنامه “مرا بیرون نگه‌دار” به شکل نسخه تحت وب برای کامپیوترهای شخصی و هم به شکل اپلیکیشن برای گوشی هوشمند ارائه شده است؛ البته این برنامه تنها مناسب گوشی‌های اندرویدی است.

کار با برنامه مرا بیرون نگه‌دار بسیار ساده است آدرس سایت یا نام اپلیکیشنی را که می‌خواهید بازدید از آن را کاهش دهید، وارد این برنامه می‌کنید. همچنین تعداد دفعات مجاز ورود به این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در طول روز را ثبت می‌کنید.

اگر دفعات بازدید شما از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فیلترشده بیشتر شود برنامه مرا بیرون نگه‌دار به شما هشدار می‌دهد.

تکلیف اعتیاد به اینترنت کاربران ios  چه می شود؟

اگر جزو کاربران ios  هستید و با مطالعه این سطور احساس نگرانی می کنید، باید بگوییم درمان اعتیاد به اینترنت در کاربران ios  نیز بسیار ساده است . درواقع کاربران ios  نیز می توانند از اپلیکیشن «مومنت» استفاده کنند تا نرخ استفاده از گوشی های خود را کنترل کنند.

این اپلیکیشن که مخصوص گوشی‌های iOS است، میزان استفاده از گوشی هوشمند کاربر را می‌سنجد و به شما اجازه اعمال محدودیت‌های روزانه را می‌دهد. اگر این محدودیت‌ها را زیر پا بگذارید، به شما هشدار می‌دهد. مومنت حتی می‌تواند برای دور کردن شما از گوشی، به‌زور هم متوصل شود. بنابراین اگر میزان استفاده از گوشی هوشمندتان بیش از اندازه مشخص‌شده باشد، صفحه نمایش را با هشدارهای آزاردهنده پر می‌کند و به شما اجازه نمی‌دهد به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید.

اعتیاد اینترنتی چگونه قابل تشخیص است؟

روانشناسان معتقدند معتاد کسی است که حداقل ۳۸ ساعت در هفته یا هشت ساعت در روز، وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می کند. متخصصان آسیب شناسی معتقدند؛ اگر فرد در هفته دو تا سه ساعت از اینترنت استفاده کند، کاربر معمولی است و فردی که میزان استفاده ی وی از اینترنت به ۸/۵ ساعت یا بیشتر برسد، باید مورد بررسی های آسیب شناسانه قرارگیرد.

 اعتیاد اینترنتی پدیده ای است که از سه ویژگی برخوردار است:

_زمانی می توان گفت که فرد معتاد به اینترنت شده است که دارای علائم خستگی زودرس، تنهایی، افسردگی و غیره باشد. افرادی همچون اورزاک و یونگ به چنین تعریفی از اعتیاد اینترنتی دارند. روش های درمان این نوع اعتیاد نیز، رفتار درمانی شناختی و تقویت درمانی انگیزش است.

_اعتیاد اینترنتی نوعی اختلال و بی نظمی روانی است و روش درمان آن نیز تشکیل گروه های خبری و گروه های بحث است. در این شکل از درمان، اعضای اختلالات روانی مرتبط به هم، نقش یک گروه حمایتی را بازی می کنند و با ارایه ی پیشنهادات آن لاین و روش های برخورد با آن از شدت اعتیاد اینترنتی می کاهند.

_ اعتیاد اینترنتی نوعی مشکل رفتاری است که دلیل آن وجود یک رابطه ی قوی بین اعتیاد اینترنتی و وابستگی شیمیایی است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید