جدی شدن کاهش تولید و درآمد اپل بابت کروناویروس

0
1622

اپل هشدار داده است که اختلال در چین به دلیل کروناویروس، به معنای کاهش فروش آیفون و پایین آمدن درآمد پیش بینی شده این کمپانی است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از بی بی سی، این غول فناوری اعلام کرد: تولید و فروش تحت تأثیر کروناویروس قرار گرفته و “عرضه آیفون در سرتاسر جهان موقتاً محدود خواهد شد”.

سازنده آیفون اولین شرکت بزرگ آمریکایی است که می‌گوید این بیماری همه گیر به منابع مالی آن ضرر خواهد زد. اپل که در سه ماهه جاری رکورد درآمد خود را با رقم حداکثر 67 میلیارد دلار را پیش بینی کرده بود؛ در بیانیه‌ای اظهار داشت: “ما انتظار نداریم پیش بینی درآمدی را که برای سه ماه مارس ارائه کرده‌ایم، برآورده کنیم.”

این شرکت گفت که بیشتر فروشگاه‌ها در چین بسته شده یا ساعات کاری آنها کاهش یافته است تا با ترافیک بسیار کم مشتری فعالیت ‌کنند. در نتیجه تولید و فروش محصولات اپل کمتر خواهد بود.

اپل گفت: “در حالی که سایت‌های دیگر تولید آیفون در خارج از استان هوبی واقع شده‌اند و در حالی که همه این مراکز دوباره بازگشایی شده‌اند؛ اما سرعت آنها کندتر از میزان پیش بینی‌های ما است. ما به تدریج فروشگاه‌های خرده فروشی خود را بازگشایی می‌کنیم و این کار تا حد امکان با اطمینان و ایمنی همراه خواهد بود.

تحلیلگران تخمین زده‌اند که کروناویروس ممکن است در سه ماهه اول در چین که بزرگترین بازار جهان است، تقاضا برای تلفن‌های هوشمند را به نصف کاهش دهد.

صنعت خودرو بخش دیگری است که تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. هفته گذشته، تولیدکننده تجهیزات سنگین JCB اعلام کرد که به دلیل کمبود قطعات در چین، تولید در انگلیس را کاهش می‌دهد.

اما علیرغم امیدهایی که نشان می‌دهد که کارخانه‌ها و مغازه‌ها در حال برگشتن به حالت عادی هستند، هشدار اپل تأکید می‌کند که اقتصاد چین به طور جدی تحت تأثیر کروناویروس قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق بین المللی پول، کریستالینا جورجیووا اعلام کرد که حدود 1/0 تا 2/2 درصد از رشد جهان در این بازه زمانی کاهش یافته است، اما تأکید کرد که در مورد تأثیر اقتصادی ویروس شک و تردیدهای زیادی وجود دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها