جزئیات قرارداد محرمانه‌ی 275 میلیارد دلاری اپل و چین

0
87

طبق گزارش‌ها، اپل و چین طی یک قرارداد 275 میلیارد دلاری مخفی با هم در ارتباط بوده و طی این معامله امتیازاتی را به دست آورده‌اند؛ که یکی از آن ها تغییر عجیب در نقشه اپل است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، مصاحبه‌ها و اسناد داخلی اپل نشان می‌دهد چگونه این کمپانی امتیازاتی به پکن داده و در مقابل معافیت‌های قانونی به دست آورده است.

«تیم کوک» ارزش کمپانی اپل را به 3 تریلیون دلار رسانده و بیشتر این ارزش ایجاد شده به دلیل توانایی وی در مدیریت رابطه با چین است.

جزئیات قرارداد محرمانه‌ی اپل و چین

گزارشی که این هفته در The Information منتشر شد، طبق منابع ناشناس و اسناد داخلی اپل، یک رابطه‌ی مخفی بین چین و اپل را نشان می‌دهد.

تفاهم نامه 1250 کلمه‌ای مخفی بین اپل و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین که به مدت پنج سال اجرا شده و 275 میلیارد دلار برآورد شده است.

این تفاهم نامه شامل درخواستی است که اپل در سال 2014 یا 2015 در مورد بخش کوچکی از جزایر خالی از سکنه دریافت کرده که ظاهراً چین و ژاپن بر سر مالکیت آنها اختلاف دارند.

این جزایر در ژاپن به «سنکاکو» و در چین به «دیائو» شهرت دارند و زمانی که کاربر بخواهد آن را در نقشه‌ سرچ کند؛ جزایر در مقیاس بزرگتر از مناطق اطرافشان و به نام چین نشان داده می‌شوند.

این گزارش همچنین به جزئیات اختلافات در مورد iTunes و iCloud و Apple Pay پرداخته است.

به گفته The Information این تفاهم نامه‌ای 1250 کلمه‌ای، در طی یک سفر عمومی تیم کوک به چین در سال 2016 منعقد شده است.

با امضای این قراردادی پنج ساله (با امکان تمدید تا سال ششم) اپل متعهد شده تا سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، معاملات تجاری و آموزش های کاربردی در چین به ارزش تقریبی 275 میلیارد دلار راه اندازی کند.

و همانطور که The Information از منابع خود تأیید کرده است، به نظر می‌رسد که بیشتر این تعهدات انجام شده است.

در مقابل چین باید موانع تجارت اپل در چین را برطرف کند.

در این راستا طبق گزارش و داده‌های تحلیلگران کانترپوینت ریسرچ در ماه اکتبر، اپل به بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد، جایگاهی که شش سال است آن را در اختیار نداشت.

در همین حال، اپل مراکز تحقیق و توسعه جدیدی در چین ایجاد کرده و شروع به ذخیره داده‌های iCloud کاربران چینی در همان کشور کرده است.

با این حال، این رابطه دارای جوانب منفی نیز است و صدای منتقدان به حفظ حریم خصوصی را در آورده است. به طور مثال ویژگی Private Relay اپل در چین در دسترس نخواهد بود و همچنین معاملات تجاری با شرکت‌هایی که متهم به ارتباط با کار اجباری اقلیت مسلمان اویغور در چین هستند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها