جزییات جدیدی از کنسول ارزان‌قیمت ایکس‌باکس لاکهارت

0
4502

مایکروسافت کنسول ایکس باکس ارزان قیمتی را تحت پروژه لاکهارت در کنار ایکس باکس نسل بعدی تحت پروژه اسکارلت می‌سازد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، در رخداد E3، مایکروسافت از این موضوع که در حال ساخت دو کنسول با هم است، حرفی نزد.

درست زمانی که به نظر می‌رسید برنامه‌های مایکروسافت برای ایکس باکس نسل بعدی، یعنی Project Scarlett در حال ساده‌تر شدن است، ماجرا پیچیده‌تر شد. جیسون شرایِر، مایکروسافت در حال کار کردن روی یک کنسول اقتصادی‌تر و بدون دیسک تحت پروژه لاکهارت Lockhart است.

سر در آوردن از این قضیه نیازمند یک تحلیل مختصر تاریخی است. زمانی که در سال 2018 اخبار Project Scarlett کم کم داغ‌تر می‌شد، تحلیلگرانی مثل تورِت می‌گفتند مایکروسافت قصد ارائه‌ی دو دستگاه دارد؛ یک کنسول سطح بالا با نام “Anaconda” و یک کنسول ارزان‌تر ابری با قابلیت پردازش سخت افزاری کمتر با نام “Lockhart”.

در آن زمان گفته شد قدرت پردازش لاکهارت به حدی خواهد بود که از پس وظایف مشخصی مثل دریافت ورودی کنترلرها، پردازش تصویر و از همه مهم تر، محاسبه برخوردها برآید تا به این ترتیب از تاخیرهای سخت افزاری در کنسول جلوگیری کند. در گزارش‌های بعدی، کاربری این کنسول از یک دستگاه ابری به یک کنسول معمولی‌تر تبدیل شد.

نکته‌ی مهم این که مدیر ایکس باکس، فیل اسپنسر در رخداد E3 در ماه ژوئن هنگام صحبت درباره اسکارلت،هیچ اشاره ای به کنسول ارزان‌تر نکرد.

دستگاهی که شرایِر در گزارش خود آنرا توصیف می‌کند، با گزارش‌هایی که بعدا در مورد Lockhart منتشر شده همخوانی دارد و بیشتر به یک کنسول معمولی شباهت دارد. بر اساس گفته های توسعه دهندگانی که او با آنها صحبت کرده بود، آنها انتظار دارند این کنسول بر خلاف کنسولی که قرار است سال آینده جایگزین Xbox One X شود، بیشتر حکم نسل بعدی Xbox One S را خواهد داشت.

مهم تر از همه اینکه شرایر اشاره ای به قیمت احتمالی این کنسول و یا زمان عرضه ی آن توسط مایکروسافت هم نمی کند. درست مثل همیشه در تمام مقاله های این چنینی به یاد داشته باشید که اوضاع دستخوش تغییرات خواهند شد. این درس کوچک تاریخی ما هم دقیقا همین موضوع را بیان می کند. تا زمانی که مایکروسافت رسما از چیزی رونمایی نکند، هیچ ضمانتی وجود نخواهد داشت که ما قرار است یک نسخه ی مقرون به صرفه تر از Project Scarlett را ببینیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها