جزییات جدید درباره تسلا مدل ۲ و اتوبوس و ون برقی تسلا

0
313

در اسناد فنی منتشر شده توسط تسلاموتورز، معلوم شده است که خودرو سواری تسلا مدل ۲ مجهز به باتری ۵۳ کیلوواتی از نوع LFP‌است. همچنین دو محصول شامل اتوبوس و ون برقی تسلا نیز در حال توسعه است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از تسلا، تسلا قصد دارد با عرضه مدل ۲ رویای داشتن خودرو الکتریکی زیر ۲۵ هزار دلار را تحقق بخشد.

از روی سند منتشر شده ۴۱ صفحه‌ای، می‌توان تفکر اصلی کمپانی را دنبال کرد.

این سند به خودی خود برای خواندن جذاب بوده اما حاوی نکات فنی زیادی است که توضیح می‌دهد  چرا و چگونه تسلا در مورد باتری و استراتژی‌های پایداری خود تصمیم گرفته است.

در میان جزئیات، سه خودروی الکتریکی جدید در معرض دید عموم پنهان شده‌اند.

در فصلی که به باتری‌های حمل‌ونقل اختصاص دارد، تسلا در مورد یک وسیله نقلیه جمع‌وجور آینده، یک ون تجاری (و مسافربری) و یک اتوبوس صحبت می‌کند.

در حالی که این سند هیچ جزئیاتی در مورد وسایل نقلیه فاش نمی کند، جدول همراه آن نه تنها ظرفیت باتری برنامه ریزی شده برای هر یک از خودروها را نشان می دهد، بلکه حجم فروش پیش بینی شده را نیز نشان می‌دهد.

ون تجاری و مسافربری که تسلا در سند به آن اشاره کرده است، محصول بسیار جالبی است.

این خودروساز انتظار دارد ۱۰ میلیون دستگاه از این وسایل نقلیه را در طول حیات خود بفروشد که واقعاً رقم بالایی برای ناوگان تجاری نیست.

تسلا آنها را با یک بسته باتری لیتیوم یون 100 کیلووات ساعتی با کاتد نیکل منگنز مجهز می‌کند.

سومین خودروی الکتریکی جدید تسلا یک اتوبوس است.

این شرکت اتوبوس را با یک بسته باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی LFP مجهز می‌کند و قصد دارد یک میلیون دستگاه از آن را بفروشد. با توجه به اینکه تسلا ناوگان جهانی را حدود 5 میلیون وسیله نقلیه تخمین می‌زند، فروش ۲۰ درصد از آنها یک هدف بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

پیش بینی های تسلا بسیار جالب هستند، آنها نشان می‌دهد که این شرکت در حال برنامه ریزی برای آینده است و در حال آماده سازی مدل‌های جدید است.

ما می‌توانیم برنامه‌های تسلا را مانند روز روشن ببینیم و اگرچه اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه تجاری ممکن است به اندازه مدل 2 جالب نباشند، اما برای این شرکت حیاتی هستند. هرچه تسلا وسایل نقلیه بیشتری بسازد، کوچک‌ترین خودرو ارزان‌تر می‌شود و خودروی الکتریکی زیر ۲۵ هزار دلار به واقعیت تبدیل می‌شود.

اگرچه، خودرو الکتریکی زیر ۲۵ هزار دلار در حال حاضر وجود دارد اما محصول Chevy Bolt است که به لطف سوبسید تعریف شده برای خودروهای برقی بسیار کمتر از رقم جادویی فروخته می‌شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها