جشن تولد ۶۰ سالگی ناسا در خورشید

0
953
جشن تولد 60 سالگی ناسا در خورشید|کالاسودا

جشن تولد 60 سالگی ناسا در خورشید|کالاسوداکالاسودا_ناسا تصمیم دارد، برای زادروز ۶۰ سالگی خود یک جشن تولد اختصاصی در فضا برگزار کند. این تولد از طریق یک فضاپیما در اتمسفر خارجی خورشید انجام می شود .

در جریان  این ماموریت فضاپیمایی  موسوم به Parker Solar Probe با استفاده از جاذبه ونوس طی ۷ سال ، ۷ مرتبه حول  خورشید می چرخد و به آن نزدیک می شود.ناسا در سال ۲۰۱۸  ۶۰ ساله می شود و این برنامه فضایی به مناسبت همین موضوع به اجرا در می آید .

درواقع همزمان با خروج فضاپیما به اتمسفر خارجی خورشید، میزان گرما و انرژی که از کرونای خورشیدی منتقل می شود  توسط ناسا ردیابی می شود و در نتیجه این ماموریت هم فال است و هم تماشا .

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کاوشگر Parker Solar Probe ماموریت خود را در منطقه ای پرخطر و مملو از گرما و اشعه های خورشیدی انجام می دهد.درنهایت نزدیک ترین فاصله فضاپیمای مذکور تا سطح خورشید به ۶.۲ میلیون کیلومتر خواهد رسید.

ناسا در پرتابل خبری خود اعلام کرده که هدف اصلی این ماموریت ردیابی میزان گرما و انرژی است که از کرونای خورشیدی منتقل می شود. علاوه بر آن کشف عامل سرعت بخشیدن به بادها و ذرات انرژی خورشیدی نیز هدف های دیگر این ماموریت هستند. مدیر ناسا بالاترین شخص تصمیم‌گیرندهٔ این سازمان است. مدیر کنونی ناسا چارلز بولدن و معاون او لری گارور است. ناسا دارای ۱۲ مرکز مانند مرکز فرماندهی ناسا و مرکز پژوهشی ایمز است. میزان بودجهٔ سالانهٔ ناسا سیر صعودی دارد. درصد این بودجه از بودجهٔ نظام فدرالی ایالات متحدهٔ آمریکا در سال ۱۹۶۶ به اوج خود و به عدد ۴.۴۱  رسید.