جعل درگاه پرداخت اینترنتی بانک مرکزی

0
209
جعل درگاه پرداخت اینترنتی بانک مرکزی

سواستفاده کنندگان فضای مجازی این بار دست به جعل پرداخت اینترنتی بانک مرکزی زده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، «مهلت سرویس پیامک بانکی حساب شما به اتمام رسیده و هم اکنون بدون حضور در شعب بانک، سرویس اطلاع‌رسانی پیامکی حساب خود را با مراجعه به درگاه پرداخت بانک مرکزی با پرداخت ۵,۰۰۰ تومان به مدت دو سال تمدید کنید» متن پیامکی است که برای سواستفاده از حساب بانکی شما ارسال می شود.

این پیامک کلاهبرداری بوده و کلاهبرداران با این ترفند قصد دارند اطلاعات حساب بانکی افراد را به منظور سودجویی و فیشینگ (phishing ) به دست آورند.

بانک مرکزی در این زمینه ضمن هشدار به هموطنان، اعلام کرد که این بانک هیچ گونه درگاه پرداخت بانکی ندارد و این اقدام، کلاهبرداری محسوب می‌شود؛ بنابراین از ارائه اطلاعات حساب خود به افراد ناشناس و از طریق هر کانال ارتباطی، اکیداً خودداری کنید.

این در حالی است که بانک ها به صورت سالانه هزینه ارسال پیامک از مشتریان خود دریافت می کنند اما این دریافت هزینه بدون نیاز به هیچ گونه مراجعه به درگاه پرداخت الکترونیکی انجام می شود. بانک ها به حساب های کاربران خود دسترسی دارند و هر کدام به صورت سالانه 10 هزار تومان از حساب کاربران خود کسر می کنند.

پیش از این نیز بارها سواستفاده کنندگان فضای مجازی با معرفی درگاه های پرداخت اینترنتی جعلی و نامعتبر از بسیاری از کاربران فضای مجازی سواستفاده کرده اند. شاید در یک پیام مشابه شما اطلاعات کارت خود را وارد کنید اما از آن مبلغی کسر نشود در این صورت اطلاعات کارت بانکی شما به سرقت می رود.

پس از مدتی دارندگان اطلاعات کارت بانکی شما به راحتی از این اطلاعات استفاده کرده و دست به خرید اینترنتی می زنند و با ارایه یک شماره موبایل سرقتی و کد ملی شما هم از حسابتان سرقت می کنند هم شما را به دردسر می اندازند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها