جلوگیری Facebook از دسترسی یک شرکت به اطلاعات کاربران

0
428

کالاسودا_فیسبوک به نظر می رسد دوباره با مشکلی مانند شرکت طبقه بندی اطلاعات Cambridge مواجه شده است.

فیسبوک هم سریعاً دسترسی این شرکت به اطلاعات را بسته است تا بازهم با مشکل رسوایی و آشکار شدن اطلاعات و امنیت کاربران مواجه نشود. در روز جمعه ۲۰ جولای این شبکه اجتماعی اعلام کرد که شرکت جمع آوری دیتا و اطلاعات Crimson Hexagon درخواست دسترسی به بیش از یک تریلیون مکالمه از شبکه های اجتماعی ، فروم ها، بلاگ ها، بررسی ها و دیگر منابع آنلاین را داشته است. این شرکت جز شرکت های دولتی است که با کشورهایی مانند آمریکا ، روسیه و ترکیه در ارتباط می باشد.

درحالی که فیسبوک مشکلی تا به حال از سمت این شرکت نداشته است ولی درخواست دسترسی به اطلاعات از سمت این شرکت برای شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام فعلاً برای بررسی بیشتر جواب داده نشده است. آنها می خواهند ببینند که آیا این شرکت برای این دسترسی قراردادی با دولتی بسته است یا خیر این موضوعی بود یکی از روزنامه های مطرح آمریکایی اشاره کرده است.برخلاف شرکت کمبریج که تا ریز اطلاعات کاربران را مطالعه می کرد این شرکت اصلاً توجه ای به پروفایل کاربران نداشته است.اگرچه تاکنون فیسبوک سندی در رابطه با تخلف این شرکت پیدا نکرده است ولی کماکان بررسی ها ادامه دارد.

فیسبوک در اطلاعیه ای اظهار داشت : (( ما به برنامه نویسان این دسترسی را قائل نمی شویم که بتوانند ابزارهای امنیتی را بر روی این شبکه های اجتماعی فعال کنند. ما به این موضوعات شدیداً رسیدگی می کنیم و امنیت کاربران برای ما هر چیزی مهم تر می باشد. ))

شرکت Crimson Hexagon هم خیلی خوب در این بررسی ها همکاری کرده اند. مدیرعامل این شرکت هم اظهار داشت : (( ما در این شرکت تمام قراردادهای خود را به خوبی بررسی می کنیم و نمی خواهیم که اطلاعات کاربران و حریم خصوصی آنها مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع از سیاست های این شرکت می باشد.قرار هر شرکت یا دولتی با ما بر اساس سیاست ها و قوانین شرکت ما می باشد. )) آنها در ادامه اظهار داشتند که اطلاعات هیچ کاربری مورد بررسی قرار نمی گیرد و دسترسی ما به دیتا ها بر اساس قوانین موجود می باشد.این شرکت همچنین همکاری با سرویس های اطلاعات دولتی را به طور کامل رد کرد.

این اولین باری نیست که فیسبوک با چنین مسائلی مواجه می شود و قبلاً هم با شرکت در بالتیمور این مشکل را پیدا کرده بودند که در آن پرونده همه چیز به خوبی حل شد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها