جک دورسی به خطای بزرگ توییتر اعتراف کرد

0
459

کالاسودا_جک دورسی به مشکل بزرگ توییتر اعتراف کرد؛ مشکلی که به نظر می رسد  به علت ضعف در الگوریتم این پیام رسان رخ داده است.

جک دورسی را همه اهالی دنیای فناوری یا علاقه مندان به این حوزه می شناسند. مردی اهل ریسک و باهوش که این روزها نیز بسیار محبوب است. با این حال جک دورسی از سوی کمیته سنا و بسیاری از نهادهای امنیتی به علت رفتارهای کاربران تحت فشار بالایی قرار گرفته است.

ماجرای اعتراف جک دورسی چیست؟

جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر اخیرا اعلام کرده است که الگوریتم هوشمند سنجش این شرکت باگ های امنیتی حاد دارد. بر اساس این خبر، باگ های مذکور بیش از 600 هزار اکانت مظنون را بسته اند که در آنها اکانت برخی از اعضای کنگره آمریکا نیز دیده می‌شود.

این ماجرا تنش بین ترامپ و دورسی را تشدید می کند چرا که ترامپ نیز در ماه های اخیر بارها تذکر داده بود که حس می کند اکانت های جمهوری خواهان با بدجنسی حذف می شوند.

پیش از این نیز جک دورسی در جلسه کمیته انرژی و بازرگانی مجلس آمریکا ضمن تشریح الگوریتم شبکه اجتماعی و نظارت بر محتوای آن پذیرفت که ممکن است برخی از اکانت ها به‌اشتباه بسته‌ شده باشند.

علت این خطا و اعتراف  چه بود؟

نگاهی به صحبت های جک دورسی نشان می دهد که مشکل به شناسایی اشتباه اسامی باز می گردد. به عبارت دیگر، برخی از اوقات به علت خطای نرم‌افزاری اسامی در جست و جوی خودکار و آخرین نتایج دیده نمی‌شوند.

جک دورسی به طور مستقیم اشاره نکرده که تعداد اکانت‌های بسته‌ شده دو حزب عمده در کنگره  چه تعداد است یا جدول آمار و ارقام را مشخص نکرده است.

فیلتر کردن محتوای شبکه‌های اجتماعی به بحثی سیاسی در آمریکا تبدیل‌شده و برگزاری جلسه استماع در کنگره، بخشی از فشارهای سیاسی برای بازکردن محتوا به سود دست راستی‌هایی است که اخیرا در این شبکه‌ها فیلتر شده اند. این موضوع باعث شد تا ترامپ به شبکه‌های اجتماعی حمله کند.

اکنون و در این شرایط باید دید واکنش ترامپ چه خواهد بود چرا که او به طور عادی نیز با جک دورسی در تضاد است. این اعتراف جک دورسی می تواند نوشدارو پس از مرگ سهراب باشد یا اگر ترامپ منصف باشد می تواند در حکم ماجرایی جنجالی که ختم به خیر شد در نظر گرفته شود.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید