حافظه فضانوردان ضعیف می شود ؟

0
439

کالاسودا_ارتباط حافظه فضانوردان با فضانوردی عجیب است اما نتایج برخی بررسی ها نشان داده که تشعشعات فضایی می تواند منجر به آسیب زدن به بخش هایی از مغز فضانوردان شوند.

برای بسیای از کودکان فضانوردی می تواند یک شغل بسیار جذاب در نظر گرفته شود. اما نتایج برخی بررسی ها نشان داده که فانوردان مشکلاتی مثل مشکلات حافظه نیز خواهند داشت . درواقع به نظر می رسد فضانوردی ، علاوه بر آسیب زدن به حافظه افراد می توانند تاثیرات غیرقابل جبرانی بر اعصاب مغزی افراد بگذارند.

اما اگر به فضانوردان و فضا علاقه مندید نگران نباشید چرا که محققان برای حل این مشکل قرص های مناسبی یافته اند.پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می گویند دارویی که با همکاری شرکت Plexxikon تولید کرده اند می تواند مشکلات ایجاد شده در حافظه افراد به دنبال تابش تشعشعات کیهانی را برطرف کند.

یکی از موارد مهم در مورد این ماجرا این است که اختلالات حافظه انسان به دنبال قرار گرفتن در معرض تابش اشعه های کیهانی معمولا بلند مدت است و به عنوان مثال در مورد موش های تحت بررسی سه ماه به طول انجامیده است.

اما استفاده از قرص های مذکور باعث می شود تا این مشکلات هم به سرعت برطرف شوند. با توجه به برنامه ریزی ناسا برای فرستادن فضانورد به سطح کره مریخ حل این مشکل مهم ضروری بوده است. انتظار می رود در آینده از قرص های مذکور برای کاهش اثرات بیماری آلزایمر هم استفاده شود.

نخستین آزمایش های این دارو نه روی فضانوردان، بلکه روی موش ها انجام شده. آزمایش این دارو بر روی موش ها نشان می دهد که استفاده از آن موجب مصون سازی سلول های عصبی شده و حتی می توان از داروی مذکور برای بازسازی سلول ها و اتصالات عصبی آسیب دیده استفاده کرد. همین امر باعث می شود که التهابات ایجاد شده در اثر تشعشعات یادشده به اختلال در کارکردهای حافظه انسان منجر نشود.

                                                     با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها