حذف ویدئوهای جعلی کروناویروس در یوتیوب

0
153

ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل و الفابت اعلام کرد که این کمپانی با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) خود هزاران ویدئو در رابطه با اطلاعات اشتباه و گمراه کننده کروناویروس را حذف می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، در یک پست وبلاگ، پیچای اعلام کرد که از ژانویه، گوگل صدها هزار ویدئو  و تبلیغ را که در راستای همه گیری کروناویروس بوده، مسدود کرده است.

وی روز دوشنبه گفت: “هفته گذشته، ما ممنوعیت موقتی برای همه‌ی تبلیغات ماسک‌های پزشکی و دستگاه‌های تنفسی اعلام کردیم.”

وی ادامه داد: “ما همچنان ویدئوهایی را حذف می‌کنیم كه روشهای تأیید نشده پزشکی را، برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس به جای مراجعه به پزشك پیشنهاد می‌دهند. در گوگل مپ، سیستم‌های بررسی خودکار و دستی، به حذف محتوای کاذب مانند بررسی‌های جعلی و اطلاعات غلط درباره مکان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازد.”

در همین حال، گوگل اعلام کرد؛ راه اندازی گسترده‌ی وب سایت ردیابی و غربالگری کروناویروس که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آن اعلام کرده و 1700 مهندس در حال ساخت آن است “تا اواخر این هفته” به تعویق افتاده است. شرکت تابعه گوگل به نام Verily در حال ایجاد وب سایت است تا افراد را به سمت امکانات آزمایشگاهی نزدیک هدایت کند.

پیچای گفت این شرکت در ایجاد وب سایت اختصاص داده شده به منظور آموزش اطلاعات کروناویروس، پیشگیری و منابع محلی در سراسر کشور با دولت ایالات متحده همکاری دارد.

وی گفت: “در حال حاضر در صفحه اصلی گوگل ما مشغول تبلیغات” Do the Five” هستیم تا اقدامات ساده‌ای برای پیشگیری و کند شدن شیوع کروناویروس بر اساس WHO ارائه دهیم.

پیچای گفت “گوگل در یوتیوب، از صفحه اصلی برای هدایت کاربران به ویدئوهای موثقی از CDC یا سایر آژانس‌های بهداشت عمومی محلی مرتبط استفاده می‌کند. وقتی افراد در جستجوی COVID-19 هستند، ما از منابع معتبر برجسته و با کیفیت بالا استفاده می‌کنیم. ”

پیچای گفت: “با شیوع گسترده کروناویروس؛ ما از طریق بازوی بشردوستانه Google.org، مبلغ 50 میلیون دلار به با تمرکز بر روی سلامت و علم، دسترسی به منابع آموزشی و پشتیبانی از مشاغل کوچک، به جامعه متعهد شده‌ایم”.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها