حمایت اروپا از شرکت‌های بومی علیه فیس بوک، گوگل، توئیتر و آمازون

0
118

اتحادیه اروپا از برنامه‌هایی برای رونق شرکت‌های اروپایی رونمایی کرده و مجدداً فیس بوک، گوگل، توئیتر و آمازون را تحت فشار قرار داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، کمیسیون اروپا اولین طرح پیشنهادی را برای کمک به شرکت‌های اروپایی در بهره برداری از داده‌های صنعتی غنی خود، ارائه داده و همان زمان غول‌های آنلاینی مانند فیس بوک، گوگل،توئیتر، آلفابت و آمازون را محدود کرد.

استراتژی داده‌ها و مقالات هوش مصنوعی بخشی از یک طرح بزرگتر برای کمک به شرکت‌های اروپایی برای رقابت بهتر با غول‌های فناوری ایالات متحده و شرکت‌های چینی است که با کمک دولت در دنیای دیجیتال انجام می‌شود.

رئیس دیجیتال و ضد انحصار اروپا، مارگارته وستاگر و کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا، تیری برتون پیشنهادات خود را به زودی ارائه می‌دهند. آن‌ها پس از بازخورد از طرف‌های ذینفع، تا پایان سال پیش نویس نهایی را ارائه خواهند داد.

براساس پیش نویس ماه گذشته توسط رویترز، هسته اصلی استراتژی داده اتحادیه اروپا، ایجاد یک بازار واحد داده در اروپا و بازارهای کوچکتر با محوریت صنایع کلیدی است.

سایر عناصر شامل قوانین جدیدی هستند که شامل استفاده از داده‌های مرزی، قابلیت استفاده از داده‌ها و استانداردهای مربوط به تولید، تغییر آب و هوا، صنعت خودرو، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مالی، کشاورزی و انرژی است.

یکی از پیشنهادهای بحث برانگیز این کمیسیون کنار گذاشتن قوانین رقابتی اتحادیه اروپا علیه به اشتراک گذاری داده‌های ضد رقابتی است.

کمیسیون همچنین در پاسخ به شکایات مربوط به قدرتِ سیستم عاملهای بزرگ آنلاین، تصمیم دارد قوانینی را برای جلوگیری از تحمیل یک طرفه شرایط برای دسترسی و استفاده از داده‌ها یا بهره‌برداری از این روش در نظر بگیرد.

در پیش نویس مشاهده شده توسط رویترز، ایجاد چارچوبی برای استفاده از فناوری ارائه شده كه توسط تعداد فزاینده‌ای از شركت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نظر گرفته شده است. این قوانین برای بخش‌های پرخطر مانند مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل و پلیس اعمال خواهد شد.

قوانین سنگین‌تری که به عنوان خدمات دیجیتال شناخته می‌شوند و می‌توانند غول‌های فناوری را وادار کنند مسئولیت‌های بیشتری را نسبت به اقدامات و محتوای در سیستم عامل‌هایشان داشته باشند.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها