حمله‌ی فیشینگ تلفنی عامل کلاهبرداری بزرگ بیت کوین در توئیتر

0
1305

توئیتر جزییات بیشتری درباره حمله بی سابقه‌ای که در تاریخ 15 جولای به اکانت‌های افراد معروف صورت گرفت؛ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، توئیتر اعلام کرده است که تعدادی از کارمندان در یک حمله فیشینگ تلفنی مورد هدف قرار گرفته و باعث این حمله‌ی بی سابقه شدند. در صورتی که توئیتر اطلاعات دقیق‌تری را ارائه نداده؛ اما شواهد نشان می‌دهد تعدادی از این هکرها خود را به عنوان همکار یا اعضای تیم امنیتی شخصی توئیتر معرفی کرده و طی تماس با کارمندان توئیتر از آن‌ها اطلاعاتی را به دست آورده‌اند.

توئیتر در توئیتی از حساب پشتیبانی خود گفت: “این حمله به یک تلاش مهم و هماهنگ برای فریب دادن کارمندان توئیتر و سوءاستفاده از آسیب پذیری های انسانی برای دستیابی به سیستم‌های داخلی متکی بود.”

توییتر همچنین تأکید کرد که مهاجمان 130 اکانت را مورد هدف قرار داده، و به 45 توئیت و 36 پیام خصوصی دسترسی پیدا کردند.

توییتر بعد از این حمله حساب ها را قفل کرده و برخی دسترسی‌های آن‌ها را محدود کرد. این شرکت همچنین اظهار داشت که دسترسی به ابزارهای داخلی خود را “فعلاً محدود” کرده است.

در طی این حمله، هکرها به یک کلاهبرداری بیت کوین از حساب توئیتر رئیس جمهور باراک اوباما، نامزد ریاست جمهوری دموکرات، جو بایدن، تسلا و مدیرعامل SpaceX، ایلان ماسک، بنیانگذار مایکروسافت بیل گیتس و موارد دیگر پرداختند. اف بی آی تحقیقات خود را در مورد این حمله آغاز کرده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها