گزارش درآمدهای خوب اپل، آلفابت، فیس بوک و آمازون در سه ماه‌ی دوم 2020

0
1324

یک روز بعد از جلسه‌ی استماع کنگره، چهار شرکت بزرگ آی تی اپل، آلفابت، فیس بوک و آمازون، گزارش درآمد مالی خود را ارائه دادند. برخلاف پیش بینی‌ها، درآمد این کمپانی‌ها با وجود همه گیری کروناویروس افزایش یافته و سهم نسبی و مشترک آنها از اقتصاد ایالات متحده به شدت رشد داشته است.

اپل

به گزارش کالاسودا به نقل از  techcrunch، اپل درآمد Q2 2020 را 59.7 میلیارد دلار گزارش کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11٪ رشد داشته است. طبق پیش بینی‌های Yahoo Finance، این مقدار 52.25 میلیارد دلار پیش بینی شده بود که اپل فراتر از آن دست پیدا کرد.

غول سخت افزاری و نرم افزاری همچنین درآمد هر سهم (GAAP ، diluted) را 2.58 دلار گزارش کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18٪ افزایش داشته است.

آلفابت

داستان آلفابت کمی پیچیده‌تر است، در حقیقت درامد این شرکت بر اساس گزارش سالیانه در حال کاهش است.

گوگل در سه ماهه دوم سال 202 ، 38.3 میلیارد دلار درآمد داشته که بیشتر از نتیجه مورد انتظار 37.36 میلیارد دلار است. آلفابت در سه ماهه قبل 38.9 میلیارد دلار درامد داشته که کمتر از سال قبل است.

سود هر سهم این شرکت نیز کاهش یافته و از 14.21 دلار در سه ماهه قبل به 10.13 دلار در هر سهم رسیده است.

چرا با وجود انتظارات، سهام آن پایین آمده است؟ شاید به این دلیل است که درآمد سایر بخش‌های آلفابت که Other Bets  نام دارد منفی شده ؛ در نتیجه درامد کلی کمپانی کاهش یافته است.

آمازون

آمازون با درآمد 88.9 میلیارد دلاری در سه ماهه ، نسبت به درآمد 63.4 میلیارد دلار در سه ماهه سال قبل رشد داشته و بیشتر از نتیجه مورد انتظار 81.53 میلیارد دلاری کسب کرده است.

این شرکت همچنین موفق به کسب 10.30 دلار برای هر سهم شده که بسیار بالاتر از نتیجه مورد انتظار 1.46 دلاری است.

یکی از موفقیت‌های آمازون، سرویس AWS ، سرویس رایانش ابری شرکت بوده که تنها در سه ماهه 29٪ رشد داشته است.

فیس بوک

این شرکت 18.7 میلیارد دلار درآمد گزارش کرده است که نسبت به سال گذشته با درآمد 16.9 میلیارد دلار 11 درصد رشد داشته است. پیش بینی سرمایه گذاران در بهترین حالت تنها 17.4 میلیارد دلار بود.

با کمال تعجب ، فیس بوک در ازای هر سهم 1.80 دلار سود را گزارش کرده ، تقریباً 100٪  بیشتر از نتایج سال گذشته خود با 0.91 $ در هر سهم بوده، و بسیار بالاتر از حد انتظار 1.39 $ در هر سهم است.

بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که در همه گیری کروناویروس و در زمانی که اقتصاد کسب و کارهای زیادی در دنیا دچار مشکل شده‌اند؛ شرکت‌های ی تی بزرگ درآمد بیشتری داشته‌اند و این افول را تجربه نکرده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها