خالق ویکی‌پدیا با شبکه اجتماعی جدیدش به جنگ فیس‌بوک و توئیتر می‌رود

0
230

«جیمی ولز» بنیانگذار ویکی‌پدیا یک شبکه اجتماعی جدید به عنوان رقیب اصلی فیسبوک ایجاد کرده است. 200 هزار کاربر یک روز بعد از راه‌اندازی این شبکه اجتماعی عضو آن شده‌اند.

به گزارش کالاسودا به نقل از businessinsider، بنیانگذار ویکی پدیا به عنوان یکی از مخالفان مدل داده محور مورد علاقه فیس بوک، این شبکه اجتماعی جدید را راه اندازی کرده است.

وی معتقد است مدل کسب و کار فعلی شبکه‌های اجتماعی که کاملا مبتنی بر تبلیغات هستند، مشکل‌ساز خواهد بود.

این شبکه اجتماعی به نام «WikiTribune Social» شباهت زیادی به فیسبوک و توئیتر خواهد داشت اما تفاوت‌های اساسی نیز آن را متمایز می‌کند.

آنطور که عنوان شده هدف این شبکه اجتماعی جذب میلیونی کاربران نیست. نحوه درآمدزایی این سایت به جای تبلیغات، کمک‌های مالی کاربرانش است.

پلتفرم جدید خبر محور خواهد بود. هدف جدید این شبکه اجتماعی جلوگیری از گسترش «اخبار جعلی» و «کلیک‌های بی‌فایده» است که در سایر شبکه‌ها، اولویت اصلی قرار داده شده‌اند.

در بخش معرفی این شبکه نوشته شده است: «به همان اندازه که شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر رشد می‌کنند، صدای بازیگران بد نیز بیشتر در سراسر جهان تقویت می‌شود.»

«اخبار جعلی اتفاقات جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و شبکه‌های موجود فقط به گونه‌ای هستند که افراد را بدون هیچ فایده‌ای به پلتفرم‌ها معتاد می‌کنند.»

به ادعای طراحان «WT:Social » این شبکه اجتماعی می‌خواهد متفاوت باشد و قرار نیست اطلاعات کاربرانش را به فروش برساند. حفظ حریم خصوصی افراد و نبود تبلیغات دو ویژگی دیگری است که قرار است در این شبکه اجتماعی در اولویت قرار بگیرد.

در «WT:Social» هر کسی می‌تواند اطلاعات کاربران دیگر را ویرایش کند یا کامنت و اطلاعات جدید اضافه بگذارد.

این ویژگی سبب می‌شود در شبکه جدید گفتگوی بیشتری نسبت به فیسبوک و توئیتر شکل بگیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها