سفر به آینده با طراحی‌های شگفت‌انگیز داخل خودروهای خودران

0
1004

از زمانی که اولین اتومبیل ها پا به جاده ها گذاشتند تا هم اکنون، طراحی خارجی خودروها تغییر کرده است، اما طراحی داخلی خودروها با تقریب یکسانی به همان شکل صندلی برای راننده، فرمان و مکانیزم های ترمز و کلاژ باقی مانده است، اما این تا زمانی است که خودروهای خودران راه خود را به جاده‌ها باز نکرده‌اند.

تغییرات طراحی داخلی خودروهای خودران

به گزارش کالاسودا و به نقل از CNN، انتظار می رود که نسل جدید طراحی داخلی خودرو ها برای خودروهای خودران با تغییرات زیادی همراه باشد.

با پیشرفت فناوری در صنعت خودروهای خودران، باید منتظر انقلابی در تجربه فضای داخلی خودروها بود. رانندگان دیگر نیازی ندارند که چشم به جاده بدوزند و می توانند از فضای داخلی خودرو حین حرکت برای انجام اموری مانند معاشرت، سرگرمی، فیلم دیدن و حتی گیم استفاده کنند. به همین منظور انتظار می رود که فضاهای داخلی خودرو در این حالت کاملا بازطراحی شود.

تبدیل خودرو به اتاق نشیمن!

ایده کلی این است که کابین راننده در خودروی خودران تبدیل به یک اتاق نشیمن متحرک شود، جایی که او به راحتی بتواند کارهایش را انجام دهد، در حالی که خودرو راهش را می رود! حتی شیشه جلوی خودرو و سقف اتومبیل نیز می تواند به نمایشگر تبدیل شود تا دراز کشیده و تا رسیدن به مقصد فیلم و سریال محبوبشان را ببینند.

از افکت هایی مانند هولوگرام های سه بعدی می توان برای نشان دادن محتوای بصری پویا استفاده کرد. اضافه شدن واقعیت افزوده به این خودروها می تواند بازی های ریسینگ جذابی را فراهم کند و بازی های تعاملی با دیگر افرادی که داخل خودرو نشسته اند نیز حسابی حس رقابت را میان آنها داغ خواهد کرد.

شیشه ها می توانند به فضایی تبدیل شوند که به شما آلارم هایی در مورد قرار ملاقات امروز یا ساعت بازی فوتبال تیم محبوبتان را یادآور شوند یا ساعت و آب و هوا را نشان دهند.

تنظیم صندلی ها به حالت های مختلف

سقف کابین علاوه بر اینکه می تواند نمایشگر شود، می تواند با کنترل های لمسی باز و بسته شده تا میزان روشنایی را خودتان تعیین کنید، بدون اینکه نیاز به داشبورد راننده داشته باشید. مسافران می توانند خودشان نوع سرگرمی در این خودرو را انتخاب کنند و صندلی ها را بسته به میزان راحتی خود تنظیم کنند. همچنین صندلی ها می تواند با توجه به تعداد مسافران راحتی و کنترل بهتری داشته باشد. حتی در حالتی که افراد بخواهند با هم گفتگو کنند، این صندلی ها را به صورت دایره یا روبروی هم برای مکامله و تعامل گروهی قرار داد.

تجارب شنیداری و دیداری بهتر

مسافران می توانند با کنترل های لمسی، شنوایی و دیداری قابل تنظیم بدون نیاز به راننده، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند و از فناوری حذف نویز و صدا برای تنظیم صدای فراگیر سه بعدی برای موسیقی و ارتباط استفاده کنند. یا اگر مسافر می خواهد محیطی آرام تر داشته باشد، می تواند تنظیمات شنیداری را برای اعلان های خصوصی تنظیم کند.

نور پردازی بهینه

 آنها همچنین می توانند فضای داخلی را با نورپردازی محیط کمرنگ کنند ، پنجره ها را با سایه ها تاریک کرده و تصفیه کننده هوا را برای داشتن هوای تازه کنترل شده روشن کنند تا یک محیط آرام و متحرک داشته باشند.

تجربه رانندگی

اما در عین حال مسافران می توانند در صورت تمایل تجربه رانندگی نیز داشته باشند. آنها می توانند از طریق فرمان صوتی به خودرو دستور دهند که وسیله نقلیه را بررسی کند و سنسورها و بدنه که نیاز به تمیز کردن یا تعمیر دارد را کنترل کند. این خودروها کابین داخلی بسیار هیجان انگیزی خواهند داشت و حس سفر به آینده به شما می دهند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها