پیشنهاد توسعه 5جی فرانسه با قیمت پایه2.17 میلیارد یورو

0
125
5جی

مقامات کشور فرانسه برای پیاده‌سازی فناوری 5جی رقم 2.17 میلیارد یورو را به اپراتورهای این کشور پیشنهاد دادند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد؛ نسل پنجم شبکه‌ی تلفن همراه (5G) فرانسه با قیمت کف 2.17 میلیارد یورو، معادل با 2.4 میلیارد دلار به اپراتورها واگذار می‌شود؛ این مبلغ به‌صورت قابل‌توجهی بیشتر از رقم توصیه شده توسط Arcep بود.

نکته: Arcep سازمان تنظیم مقررات ارتباطات الکترونیکی، پستی و چاپی در فرانسه است.

Sebastien Soriano رئیس سازمان Arcep در ابتدای این هفته اعلام کرد که حداقل قیمت فروش نباید بیش از 1.5 میلیارد یورو باشد. اما وزارت اقتصاد فرانسه رقم بالاتری برای کف قیمت فروش تعیین کرده است.

اگنس پانیر روناشر، وزیر اقتصاد فرانسه به روزنامه فرانسوی Les Echos گفت: “کف (قیمت) پیشنهادی برای ما منطقی به نظر می‌رسد. دولت وظیفه دارد مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفته و تصمیم بگیرد.”

Arcep روز پنجشنبه به ماه‌ها بحث و گفت‌وگو بین 4 اپراتور مخابراتی و مقامات کشور در مورد چگونگی استقرار بهینه این فناوری جدید خاتمه داد. دو منبع نزدیک به موضوع در این هفته به رویترز گفتند: اختلاف‌نظرها بین وزارت اقتصاد و مقامات در بخش ارتباطات از را دور بالا گرفته و این امر باعث شد تا تعیین کف قیمت فناوری 5جی به تعویق بیفتد.

برای مقامات فرانسوی، مسئله اصلی یافتن تعادل قیمتی مناسب بین پول نقد ناشی از فروش این فناوری و جلوگیری از تحمیل فشار مالی بیش‌ازحد به اپراتورهای مخابراتی است تا سریعاً فناوری ارزنده را مستقر کنند.

آلمان و ایتالیا هرکدام حدود 6/5 میلیارد یورو از طریق مزایده‌ فناوری 5جی جمع‌آوری کرده‌اند؛ مبلغی که این صنعت را شوکه کرده و نگرانی‌هایی را در بین چهار اپراتور مخابراتی فرانسوی – Orange، SFR Altice Europe، Iliad و Bouygues Telecoms، ایجاد کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها