خاموش و روشن کردن کامپیوتر با گوشی اندروید

0
2173
خاموش و روشن کردن کامپیوتر با گوشی اندروید

آیا می‌دانستید گوشی اندرویدی شما می‌تواند به‌عنوان یک کنترل از راه دور عمل کرده و رایانه و لپ‌تاپ شما را خاموش و روشن کند؟ تنها کافی است که گوشی اندرویدی و کامپیوترتان را به یک شبکه وایفای یکسان وصل کنید. برای خاموش و روشن کردن کامپیوتر با گوشی اندروید مراحل زیر را انجام دهید؛ در این صورت اگر در یک اتاق دیگر هستید؛ و حتی اگر در حیاط خانه‌تان بوده و به شبکه وایفای دسترسی دارید؛ می‌توانید کامپیوتر یا لپ‌تاپتان را خاموش و روشن کنید.

در این راستا برنامه‌های زیادی وجود دارند که گوشی اندروید را به یک ریموت رایانه تبدیل می‌کنند؛ اما تعداد کمی از این برنامه‌ها به‌اندازه برنامه Asus Smart Gesture مؤثر هستند؛ در این مطلب قصد داریم در مورد تبدیل گوشی اندروید به ریموت با برنامه Asus Smart Gesture حرف بزنیم.

خاموش و روشن کردن کامپیوتر با گوشی اندروید

دانلود برنامه برای گوشی اندرویدی

در ابتدا برنامه Asus Smart Gesture را برای گوشی اندروید، از یک لینک معتبر دانلود کرده و نصب کنید.

  • در مرحله اول برنامه ریموت پی سی Remote Link ساخت ایسوس را دانلود کرده و نصب کنید. این برنامه شامل تمام دستورالعمل‌ها است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دانلود برنامه برای گوشی اندرویدی

رایانه شخصی پی سی ویندوز خود را تنظیم کنید.

  • در رایانه شخصی به لینک مربوط به ایسوس بروید و به‌طور خودکار فایل زیب موجود در این لینک را دانلود کنید. برای ادامه نصب برنامه روی فایل.exe کلیک کنید.
  • فرایند نصب بسیار ساده است و در چند مرحله انجام می‌شود. بنابراین طبق دستورالعمل‌ها برنامه پیش بروید.

رایانه شخصی پی سی ویندوز خود را تنظیم کنید.

  • وقتی برنامه روی رایانه شما نصب شد؛ در کادر سمت راست هشدار سیستم نشان داده می‌شود.
  • در این بخش هوم اسکرین برنامه اندرویدی را باز کرده و گزینه Enable remote link in my PC. را تیک بزنید. در این بخش باید به برنامه‌ها مجوزهای لازم را بدهید؛ شما می‌توانید هم از طریق بلوتوث و هم از طریق وایفای به برنامه موبایل وصل شوید.

گزینه Enable remote link in my PC. را تیک بزنید

ایجاد اتصال بین گوشی اندروید و کامپیوتر

حال باید برنامه اندروید که در ابتدا دانلود کرده‌اید را با برنامه درون کامپیوتر همگام‌سازی کرده و متصل نمایید. در ابتدا برنامه موبایل را باز کنید و گزینه وایفای را انتخاب کرده و به دنبال آن گزینه search device را فعال کنید. علاوه بر گزینه وایفای، گزینه بلوتوث نیز وجود دارد و شما می‌توانید از اتصال بلوتوثی برای این کار استفاده نمایید.

ایجاد اتصال بین گوشی اندروید و کامپیوتر

در کامپیوتر خود باید به لینک از راه دور در قسمت سیستم دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت، ارتباط به‌درستی برقرار نشده و برنامه عمل نخواهد کرد.

درصورتی‌که از وایفای برای اتصال گوشی و کامپیوتر استفاده کرده‌اید؛ باید از طریق گوشی‌تان، نام کامپیوتر و لپ‌تاپ را پیدا کنید. بعد از جست‌وجو؛ بر روی نام کامپیوتر خود کلیک کنید.

بعدازآنکه صفحه Smart Gesture را در گوشی مشاهده کردید؛ می‌توانید با استفاده از دکمه پاور، کامپیوتر خود را تحت کنترل داشته؛ خاموش و روشن کنید.

بعدازآنکه صفحه Smart Gesture را در گوشی مشاهده کردید

در مرحله بعد شما پنج گزینه Restart،Shutdown،Sleep،Hibernate و Logoff را در دسترس دارید که با انتخاب آن‌ها می‌توانید عملکرد موردنظر را روی کامپیوترتان از راه دور اعمال نمایید. در این مورد ما گزینه ری ستارت را انتخاب می‌کنیم.

در ادامه بر روی صفحه گوشی شما پیام Are you sure ظاهر می‌شود که برای تأیید این کار باید دوباره گزینه ری استارت را انتخاب کنید.

در مرحله بعد شما پنج گزینه Restart،Shutdown،Sleep،Hibernate و Logoff را در دسترس دارید

در این زمان کامپیوتر شما از طریق گوشی اندروید به‌طور خودکار ری استارت می‌شود. به‌طور مشابه می‌توانید از قابلیت‌های،Shutdown،Sleep،Hibernate و Logoff استفاده کرده و این عملکردها را از راه دور بر روی کامپیوترتان اعمال نمایید.

ویژگی‌های دیگر

این برنامه علاوه بر کنترل برخی عملکردهای کامپیوتر با گوشی‌های اندرویدی، قابلیت‌های دیگری را در خود جای‌داده است. به‌طور مثال شما می‌توانید از آن برای کنترل از راه دور پاورپوینت و فایل‌های رسانه‌ای نیز استفاده کنید. برای این کار  باید پاورپوینت را در حال اف 5 قرار دهید و از دکمه‌ای L و R بر روی برنامه گوشی اندروید، برای ورق زدن اسلایدهای خود بهره بگیرید.

قابلیت‌های،Shutdown،Sleep،Hibernate و Logoff استفاده کرده و این عملکردها را از راه دور بر روی کامپیوترتان اعمال نمایید.

در این مرحله اسلایدهای پاورپوینت بعد از همگام‌سازی با گوشی اندرویدی، قابلیت پیش‌نمایش و تغییرات را دارند.

اگرچه برنامه‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند رایانه شما را به گوشی وصل کرده و از طریق گوشی آن را ری استارت و خاموش کنند؛ اما این برنامه قابلیت‌های دیگری نیز دارد. شما می‌توانید از Asus Smart Gesture برای حالت خواب (اسلیپ مود)، خروج از سیستم، اینترنت و مدیریت فایل‌های پاورپوینت نیز استفاده کنید. آیا از کنترل رایانه و سایر وسایل الکترونیک با استفاده از برنامه‌های گوشی لذت می‌برید؟ نظرات سازنده خود را با ما در میان بگذارید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها