خوب، بد و زشت: دنیای داده‌ها در حال دگرگونی است

0
58

کار کردن در دنیای داده‌ها هیجان انگیز است؛ بیست سال پیش، داده‌ها به یک تابع پشتیبان منتقل شدند و حالا در قلب مزیت رقابتی یک سازمان قرار دارند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat ، دیجیتالی شدن نیاز رهبران فناوری اطلاعات به داده‌ها، هوش مصنوعی و دارایی‌های تحلیلی را آسان‌تر کرده است.

فراتر از رسیدن به اهداف، شرکت‌ها برای ایجاد تجربیات مشتری و بهینه‌سازی عملیات، به داده‌ها به روش‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند که باعث تحولات شغلی شده است.

برای موفقیت، رهبران فناوری باید ابعاد خوب، بد، زشت داده‌ها و فضایی که به سرعت در حال تکامل است را بررسی کنند.

خوب: سازمان داده یک سازمان ارزشی است

83 درصد از شرکت‌ها گزارش می‌دهند که یک مدیر اجرایی برای هدایت استراتژی داده‌هایشان منصوب کرده اند. این نشان‌دهنده رشد تقریباً 700 درصدی در 10 سال است.

علاوه بر این، مدیران فناوری در حال تشکیل تیم‌هایی برای پشتیبانی از ساخت داده هستند.

بد: نقش رهبران داده‌ها، خوب درک نمی‌شود

در حالی که 92 درصد از شرکت‌ها می‌گویند که بازدهی از سرمایه گذاری در داده‌ها و هوش مصنوعی دارند، تنها 40 درصد از شرکت‌ها گفتند که نقش CDO در حال حاضر در سازمان آنها موفق است.

مدیران داده نیز بسیار افسرده به نظر می‌رسند. 62 درصد گزارش می‌دهند که احساس می‌کنند نقش آنها به خوبی درک نشده است.

زشت

بدتر از همه میانگین دوره تصدی رهبران داده کمتر از 950 روز است. این در مقایسه با ۷ سال برای یک مدیر معمولی و کمی بیش از ۴.۵ سال برای یک CIO متوسط است.

 

طبق تحقیقات اخیر و با وجود احتمال بحران اقتصادی کلان – بیش از 2 نفر از هر 3 رهبر داده (68٪) به دنبال افزایش سرمایه گذاری در مدیریت داده در سال 2023 هستند.

گزارش اخیر نشان داده که 52 درصد از رهبران داده ابتدا بر بهبود حاکمیت بر داده‌ها، در مرحله دوم فرهنگ (46٪) و سوم، به دست آوردن دیدگاه جامع از مشتریان (45٪) تمرکز خواهند کرد.

داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارند و سرمایه گذاری‌های قابل توجهی را از رهبران سازمانی جذب کرده‌اند.

با این حال، برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه، رهبران داده‌های سازمانی باید با ساختار سازمانی، استراتژی‌هایی که دنبال می‌کنند و فناوری‌هایی که خریداری می‌کنند، سازگار شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها