سرمایه‌گذاری مایکروسافت در ChatGPT کل صنعت فناوری را تغییر می‌دهد

0
86

مایکروسافت به طلای هوش مصنوعی دست پیدا کرده و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خود در ChatGPT و OpenAI خالق DALL·E 2،  شوک بزرگی در دنیای فناوری ایجاد کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  venturebeat، در این راستا گوگل، متا و آمازون با کارهای خود به استراتژی مایکروسافت واکنش نشان داده‌اند.

در حالی که برخی هوش مصنوعی مولد را ابزاری برای نوآوری می‌دانند، برخی نگران پیامدهای بالقوه حفظ حریم خصوصی و ایمنی آن هستند.

در میان این همه رکود اقتصادی، این طوفان امنیت شغل‌ها را نیز نشانه گرفته است.

اما آیا ChatGPT همه مشاغل توسعه دهندگان و برنامه نویسان را از دور خارج می‌کند؟

خیر، اما در این دوران که بودجه محدود است و اخراج‌ها زیاد شده است؛ برخی از کمپانی‌ها به ChatGPT فکر می‌کنند.

مثلاً ممکن است برخی از کارهای تکراری مانند آزمایش و تجزیه و تحلیل کد که اکنون توسط انسان‌ها انجام می‌شود می‌شود، به ChatGPT واگذار شود.

آینده مه‌آلود ChatGPT و هوش مصنوعی مولد، مقررات و انطباق

در حالی که توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای ChatGPT را در عملکرد روزمره خود استفاده می‌کنند، سازمان‌های زیادی نیز آن را ممنوع می‌کنند، زیرا ChatGPT هر چیزی را ذخیره کرده و اطلاعات وارد شده به دارایی OpenAI تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، با درگیر شدن مایکروسافت، شرکت‌های نرم‌افزاری رقیب نمی‌خواهند توسعه‌دهندگان اسرار تجاری و کدنویسی آن‌ها را یاد بگیرند.

با سرمایه گذاری میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI که به آن دسترسی به فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌دهد، این غول نرم افزاری در دنیای فناوری یک شوک بزرگ ایجاد کرده است.

همانطور که می‌دانید درآمد Azure اخیراً کاهش یافته، موتور جستجوی مایکروسافت Bing، سودآور نیست. زمان نشان خواهد داد که آیا مایکروسافت با این هوش مصنوعی مولد می‌تواند سرمایهٔ بیشتری را به خانه بیاورد.

اولین مزیت برای مایکروسافت با استفاده از این فناوری هوش مصنوعی پیشرفته این است که به آن کمک می‌کند تا برنامه‌های فعلی خود را تغییر شکل داده و مدرن کند و در عین حال از خدمات ابری Azure استفاده کند.

سرمایه گذاری مایکروسافت پیامدهای گسترده ای در سراسر صنعت فناوری دارد.

این حرکت OpenAI را به یک بازیکن قدرتمند تبدیل می‌کند؛ همچنین فضایی برای بازیکنان بیشتری از Big Tech وجود دارد که می‌توانند اینترنت را تغییر شکل داده و مرزهای بین انسان و ماشین را تعیین کنند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها