خودروهای هیبریدی بهتر از برقی؟

0
29

مهندسان در هیوندای فکر می‌کنند مدل‌های هیبریدی قادر به حفظ خودروهای سرگرم کننده با موتور بنزینی هستند.

به گزارش کالاسودا، هیوندای روی توسعه مدل‌های هیبریدی برنامه دارد و ممکن است سال آینده روی مدل‌های موسوم به N پیاده سازی کند.

البته در میان مقررات سخت علیه محصولاتی که گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند و همچنین مالیات بالاتر روی خودروهای سوخت فسیلی، به نظر می‌رسد آینده خوبی در انتظار خودروهایی با موتور احتراقی نیست.

هیوندای به تازکی دو مدل i20 N و i30 N را در بازار اروپا، جایی که خودروسازان با سخت ترین قوانین محیط زیستی مواجه هستند، از بین برد.

با این حال امید برای خودروی سرگرم کننده با موتور احتراق داخلی از بین نرفته است.

مشاور فنی اجرایی فعلی هیوندای و رئیس سابق تحقیق و توسعه در گفتگو با مجله استرالیایی Drive گفت که یک پیشرانه هیبریدی فرصتی است که ارزش کاوش دارد.

آلبرت بیرمن – که یکی از نیروهای محرک ایجاد بخش N بود – تأیید کرد موتورهای هیبریدی قوی‌تری نه فقط برای برند هیوندای، بلکه برای برند جنسیس در حال توسعه است.

{جهت یادآوری، گروه هیوندای حدود یک سوم سهام برند کیا را در اختیار دارد.}

از آن سو، پورشه رویکرد متفاوتی دارد زیرا معتقد است سوخت مصنوعی می‌تواند راه حل باشد.

این شرکت از اواخر سال ۲۰۲۲ در کارخانه خود در شیلی، روی سوخت برقی تقریباً بدون کربن سرمایه گذاری کرده و با ثبت یک مدل ۹۱۱ این نقطه عطف را جشن گرفت.

اگرچه پورشه بخشی از گروه فولکس واگن است، رئیس برند فولکس واگن، توماس شافر، ادعا می‌کند که همه این صحبت‌ها در مورد طولانی شدن زندگی موتورهای احتراقی، کتک زدن یک اسب مرده است.

به عقیده وی بحث در مورد سوخت‌های برقی “صدای غیر ضروری” است زیرا موتورهای احتراقی “فناوری قدیمی” محسوب می‌شوند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها