خودروهای کوچک وارد خیابانهای اروپا می شوند

0
1349

کالاسودا – خودروی الکتریکی کوچک تاینی  میکرولاینو در حال حاضر در حال دریافت تائید قانونی برای ورود به عرضه تولید برای راهیابی به خیابان های اروپا است. بدین ترتیب خودروهای کوچک وارد خیابان های باریک  اروپا می شوند.

شرکت میکرولاینو در ابتدا سال ۲۰۱۶ وعده یک ماشین الکتریکی کوچک را دارد که شبیه به خودروهای حبابی دهه ۱۹۵۰ یعنی  BMW Isetta است. با گسترش روزافزون خودروهای الکتریکی، خودروسازان برگ و کوچک موج جدیدی از بازیابی مدل های قدیمی به صورت الکتریکی را آغاز کرده اند. پس از تاخیرهای غیرمنتظره ای که این خودروساز در عرضه خود خودرو داشته سرانجام خبر رسانده که مجوز قانونی ان توسط اتحادیه اروپا در حال مورد تائید واقع شدن است و تولید ان شروع کرده است و به نظر می رسد که اوایل سال ۲۰۱۹ آماده تحویل باشد.

خودروی BMA Isetta حدود یک دهه از اواسط دهه ۱۹۵۰ تا اواسط دهه ۱۹۶۰ به عنوان یک وسیله نقلیه شیک با صرفه از نظر اقتصادی و سوخت تلقی می شد و به گونه ای طراحی شده بود تا در خیابان های باریک ان دوره اروپا به راحتی حرکت کند. ویم اوبوتور، طراح خودروی الکتریکی میکرولاینو در سال ۲۰۱۶ توضیح داده بود که این خودرو با الهام از خودروهای حبابی کوچک یکپارچه در دهه ۵۰ میلادی تولید خواهد شد.

مدل Isetta بیشتر به خاطر اینکه توسط شرکت ب ام و ساخته شد معروف است اما به عنوان یکی از کوچکترین خودروهای دنیا نیز شهرت دارد. شرکت میکرولاینو نمونه هایی از این خودرو را در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشت و اعلام کرده است که در تابستان اقدام به ساخت آن خواهد کرد.

سقف سرعت این خودرو در هر دو حالت نهایتا ۹۰ کیلومتر برساعت است و بهترین گزینه برای شهرهای شلوغی به حساب می آید که جای پارکی هم ندارند. طول این خودرو ۲.۴ متر و وزن آن ۴۵۰ کیلوگرم است که میتواند حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. با توجه به اندازه باتری نصب شده، این وسیله نقلیه می تواند ۱۲۰ یا ۲۰۰ کیلومتر نیز طی کند و با استفاده از یک سوکت برق متداول تنها در ۴ ساعت شارژ می شود.

در حال حاضر دو سال از آن تاریخ گذشته و این شرکت هزاران پیش سفارش دریافت کرده و همین موضوع سبب شده که این شرکت به نهایی کردن طراحی خود فکر کند و با صدور گواهینامه از جانب اتحادیه اروپا نیز این تصمیم را عملی کرده تا زودتر خودروی خود را وارد خیابان های اروپا کند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید