خودرویی به گرد پای این خودروی الکتریکی نمی رسد!

0
1016

کالاسودا – خودروی Pininfarina PF20 که یک خودروی الکتریکی است و می تواند بالاتر از ۲۵۰ مایل در ساعت براند، سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد.

شرکت pininfarina تا سال ۲۰۲۰ از طراحی فوق العاده سریع خودروهای الکتریکی خود پرده برداشت که دارای تکنولوژی فوق سریع خودروهای اسپورت است. این خودرو اخیراً با نام رمز Pininfarina PF20 رونمایی شد و اولین رونمایی تجاری این برند با نام خودش است.

در حال حاضر این خودرو بیشتر به دلیل طراحی اش معروف شده است، در واقع این شرکت مسئول ساخت برخی از خودروهای بسیار معروف تاریخ مدرن است به ویژه در همکاری طولانی مدت خود با فراری. این همکاری شامل ساخت خودروهای Ferrari F355 Spider, the Enzo Ferrari, Ferrari 250 GT Lusso است.

در عین حال، این شرکت معروف به ساخت صندلی های خودرو و اتومبیل های هدیه و سفارشی برای مشتریان خاص اش است. برنامه شرکت پینیفرینا قصد دارد قدمی فراتر از این برنامه ها بردارد و خودرویی را به طور کامل از ابتدا بسازد.

به نظر می رسد که این شرکت راننده ی فرمول ۱ پیشین به نام نیک هیدفلد را به تیم PF20 آورده است، جایی که مسئولیت پویایی مسابقات را بر عهده او بگذارد. مایکل پرسکه، مدیر عامل این شرکت می گوید: ما یک استراتژی خاص برای توسعه تکنولوژی خودروهای جاده ای با الهام از موتورهای اسپورت داریم. نیک هیدفلد تجربه بیشتری در فرمول E نسبت به دیگر رانندگان دارد و ما خوشحال هستیم که از سال آینده او به انتقال عملکرد این خودروی الکتریکی و تعامل بیشتر با مخاطبان کمک خواهد کرد تا از سرعت واقعی این خودرو آپاه شوند.

جزئیات کامل این خودرو تا زمانی که به عرضه و تاریخ رونمایی نزدیک نشویم، به اشتراک گذاشته نخواهد شد. با این حال حتی جزئیاتی که جسته و گریخته در مورد این خودرو منتشر شده اند، به اندازه کافی ترغیب کننده هستند، پیمودن این میزان مایل در ساعت در چنین خودروی فوق سریعی می تواند برای هر فردی به اندازه کافی جذاب باشد. پینینفرینا در این مورد می گوید: PF20 می تواند رکورد ۲۵۰ مایل در ساعت را بکشند و هر ۰-۶۲ مایل در ساعت را در زیر ۲ ثانیه خواهد پیمود.

همانند خودروی رودستر تسلا که در زمان مشابه رونمایی شد، PF20 نیز ادعا می کند که در بازه سرعت هیچ کدام از خودروهای موجود در بازار نمی توانند به گرد پای او برسند. به علاوه این شرکت در ابتدا بحث سرعت کلی ۳۰۰ مایل را مطرح کرده است و اما فعلاً به حداقل های موجود راضی شده است.

خودروی PF20 اولین خودرو از خودروهای مارک پنینفرینا است که هر دو ویژگی زیبایی و پیشرفته بودن را در خود جای داده است. به گفته پرسکه همه چیز این خودرو لوکس است و این خودروساز پیش بینی کرده است که همه کشورها می‌توانند این خودرو را به فروش برساند اما احتمالاً آمریکای شمالی بیشترین میزان تقاضا را خواهد داشت.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها