خودروی تسلا با ماشین پلیس تصادف کرد

0
5592

کالاسودا_یک خودروی تسلا با ماشین پلیس در کالیفرنیا تصادف کرد.

خودروی تسلا در شرایطی با ماشین پلیس آمریکا تصادف کرد که بر اساس شواهد اولیه خودروی تسلا مقصر است . درواقع سیستم خودران خودروی تسلا مقصر تصادف با پلیس است.

مسبب حادثه را سیستم اتوپایلوت دانست.حادثه تصادف خودروی تسلا  مدل اس سه‌شنبه در منطقه «لاگونا بیچ» زمانی رخ داد که خودروی پلیس پارک شده بود و هیچ مأموریتی انجام نمی‌داد.

پیش از این نیز، وقوع چند تصادف مشابه دردسر بزرگی را برای ایلام ماسک، مدیر اجرایی کمپانی تسلاموتورز ایجاد کرده و این فناوری را زیر سؤال برده است. ا

برای مثال وایل همین ماه نیز راننده‌ خودروی تسلا در «یوتا» با ۹۷ کیلومتر بر ساعت از پشت به خودروی آتش‌نشانی خورد که بعداً معلوم شد راننده ۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه قبل از حادثه سیستم اتوپایلوت را فعال کرده بود و تنها ۲ ثانیه دست‌به‌فرمان شده و سپس ۸۰ ثانیه بعد که حادثه رخ داد، دست‌به‌فرمان نبود. در ژانویه نیز خودروی دیگری متعلق به تسلاموتورز از پشت به ماشین آتش‌نشانی در کالیفرنیا زد.

بر اساس خبرهای منتشر شده از تصادف خودروی تسلا و ماشین پلیس، گروهبان «جیم کاتا» با انتشار تصاویر حادثه گفت: جلوی تسلا و عقب ماشین پلیس در این حادثه که باعث مجروح شدن راننده تسلا شد، دچار خسارت شدند. شایان ذکر است که در دستورالعمل رانندگی با تسلا آمده است که راننده نمی‌تواند از سیستم اتوپایلوت هنگام رانندگی با سرعت بیش از ۵۰ مایل بر ساعت استفاده کند.

به نظر می رسد این خودروی تسلا دارای سیستم خودران بوده که نوعی فناوری نیمه خودران است که به گفته کارشناسان، شکل پیشرفته کروز کنترل است و به راننده اجازه می‌دهد تا بدون در دست گرفتن فرمان، به رانندگی ادامه دهد.

شرکت تسلا موتورز در بیانیه‌ای پس از حادثه اعلام کرد: در هیچ حادثه‌ای سیستم اتوپایلوت مسبب نبوده و نمی‌توان اظهارات راننده را بدون تحقیقات فنی تائید کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید