خودرو خورشیدی تویوتا هرگز متوقف نخواهد شد

0
747
خودروی خورشیدی تویوتا هرگز متوقف نخواهد شد

تویوتا در فکر ساخت یک خودروی خورشیدی است که برای شارژ کردن نیازی به توقف نداشته باشد. ما اتومبیل های با کارایی بالا مبتنی بر گازوئیل داریم و همچنین اتومبیل های قابل توجه الکتریکی را می شناسیم، اما در مورد اتومبیل های خورشیدی چطور؟ به نظر شما آیا هیچ تولید کننده ای علاقه مند است که روی آن عمیقا فکر کند یا خیر؟

نوآوری جدید تویوتا در خودروهای خورشیدی

در حالی که تسلا مشغول کار روی باتری های جدید طولانی مدت برای هزینه های ارزان تر و شکستن رکوردهای پیگیری است، تویوتا در تلاش است راهی برای دستیابی به  حرکت اتومبیل های خورشیدی برای مدت زمان فوق العاده طولانی (مثلا برای همیشه) و شارژ بدون متوقف شدن پیدا کند .

لس آنجلس تایمز گزارش داده است که شركت تویوتا، شارپ و سازمان توسعه انرژی و فناوری جدید ژاپن (NEDO) برای ساختن این كار و آزمایش پروژه Prius دست به دست هم می دهند. البته مهم نیست که چه کسی پروژه را رهبری یا کار کند – اگر این کار واقعا جواب دهد، این یک نوآوری اساسی خواهد بود.

نوآوری جدید تویوتا در خودروهای خورشیدی

ایده تویوتا چیست؟

البته ما قرار نیست در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم. با این حال ، گزارش LA Times از تویوتا شامل برنامه های جذاب و  باورنکردنی در این زمینه است که در صورت وقوع ، آن را به یکی از مهمترین موفقیت های دستاوردها در سال های اخیر تبدیل می کند. به عنوان مثال ، هدف آنها شامل یک اتومبیل است که برای شارژ کردن نیازی به توقف ندارد. این ایده بسیار جاه طلبانه است و اگر چیزی شبیه به آن را ببینیم – فکر می کنیم که شرکت سازنده اغراق کرده و چنین چیزی ممکن نیست.

اتومبیل های برقی در مقایسه با وسایل نقلیه نفتی بسیار کارآمد هستند. اما ، آنها هنوز به ایستگاه شارژ نیاز دارند. با استفاده از فناوری خورشیدی ، تویوتا می خواهد که از انرژی خورشید برای شارژ اتومبیل استفاده کنیم و قادر به تأمین انرژی کافی برای دوام حرکت خودرو حتی در کل شب باشیم. همه چیز خوب و خوب به نظر می رسد اما برای عملی کردن آن ، این یک چالش بزرگ برای آنها خواهد بود.

ایده تویوتا چیست؟

نظر مدیر پروژه

کوجی ماکینو مدیر پروژه تویوتا در این خصوص به لس آنجلس تایمز می گوید: مزیت ماشین خورشیدی می تواند این باشد که – در حالی که نمی توانید برای مسافت های طولانی از آن استفاده کنید، اما واقعاً می تواند تبدیل به خودرویی شود که مستقل از تسهیلات شارژ است.

علاوه بر این برنامه ، تویوتا همچنین اطلاعات کمی در مورد آنچه که قصد دارد روی اتومبیل خورشیدی خود پیاده کند با رسانه ها در میان گذاشته است. برخلاف سایر اتومبیل ها ، سقف ، منحنی های روی هود و یا هاچ بک یکی از مناطقی است که این شرکت قصد دارد در آن از سلول های خورشیدی استفاده کند.

نظر شما در مورد این برنامه تویوتا در این مورد چیست؟ با توجه به اینکه آنها را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان اتومبیل در ژاپن می دانید ، آیا فکر می کنید آنها  می توانند در این راه موفق شوند؟

نظر مدیر پروژه

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها