معرفی خودرو های هیبریدی حاضر در ایران

0
3029
معرفی خودرو های هیبریدی حاضر در ایران

خودرو های هیبریدی حاضر در ایران تعداد بسیار کمی دارند. با این وجود این خودرو ها طرفداران زیادی در رده قیمتی خود دارند و توانسته اند جذابیت های بسیاری را در بازار فروش خودرو ایجاد کنند. در این بخش قصد داریم به معرفی چند محصول و همچنین قیمت آن ها بپردازیم.

خودرو های هیبریدی را خودرو های سبز می نامند، این خودرو ها در کشور های پیشرفته بسیار مورد توجه قرار می گیرد، البته یکی از مهم ترین دلایل خرید خودروی های هیبریدی را باید قیمت سوخت زیاد در برخی از کشور ها دانست که منجر به تمایل خریداران به این محصولات می شود. در حال حاضر همانطور که بیان شد خودروی های هیبریدی محدودی در بازار وجود دارد و تویوتا، لکسوس و هیوندای بخش مهمی از این بازار را تشکیل می دهند.به طور کلی این محصولات با قیمتی بالاتر از 400 میلیون تومان به فروش می رسد و تا یک میلیارد و سی صد میلیون نیز مدل هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید : کدام خودرو داخلی راحت تر فروش می رود؟

تویوتا پریوس ، ارزان ترین خودروی هیبریدی

تویوتا پریوس یکی از ارزان ترین خودروی های هیبریدی به شمار می رود و در خیابان های تهران نیز بیش از سایر محصولات رویت می شود. تویوتا پریوس سال 2016 قیمتی در حدود 400 میلیون تومان در باز دارد و به فروش می رسد. این خودرو دارای پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی است و حجم 1.8 لیتری دارد. این خودرو با گیربکس E-CVT در اختیار خریداران قرار می گیرد. پیشرانه این محصول قدرتی در حدود 121 اسب‌بخار را تولید می کند و شتاب جالب توجه 10.6 ثانیه دارد. این خودروی سدان هیبریدی مصرف سوخت 3.3 لیتر در صد کیلومتر را دارد.

تویوتا پریوس ، ارزان ترین خودروی هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر با کمترین سوخت ترکیبی

میتسوبیشی اوتلندر هیبرید یکی از جذاب ترین خودرو های هیبریدی به شمار می رود. این خودروی 850 میلیونی یک شاسی بلند بسیار زیبا به شمار می رود که در میان محصولات هیبریدی می تواند جذابیت های خاصی را به همراه آورد.

میتسوبیشی اوتلندر دارای پیشرانه 4 سیلندر با 2.0 موتور الکتریکی است و از گیربکس CVT بهبودیافته پشتیبانی می کند. حجم موتور این خودرو 2 لیتر است و قدرتی در حدود 203 اسب بخار را تولید می کند. این خودروی بسیار زیبا شتاب 10.3 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن 171 کیلومتر بر ساعت است. مانند تمام خودروهای هیبریدی مصرف سوخت این خودرو بسیار شگفت انگیز است و سوخت ترکیبی 1.8 لیتر در صد کیلومتر برای این ماشین اعلام شده است.

میتسوبیشی اوتلندر با کمترین سوخت ترکیبی

هیوندای سوناتا هیبرید؛ هیوندای پرطرفدار بازار

این خودرو در سه تیپ عرضه شده و کامل ترین امکانات در تیپ جی‌ال‌اس پلاس قرار دارد. هیوندای سوناتا هیبرید کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و طراحی جالب توجه آن بدون شک می تواند خریداران را به سمت خود بکشاند. این خودروهیبریدی در بازار ایران قیمتی در حدود 820 میلیون تومان دارد و تیپ یاد شده این خودرو نیز از شارژر وایرلس پشتیبانی می کند.

این خودرو دارای موتور 4 سیلندر GDi با موتورالکتریکی است و گیربکس 6 دنده اتوماتیک نیز برای این محصول جالب توجه است. این خودرو دارای حجم موتور 2.0 است و شتاب 9.3 ثانیه دارد. حداکثر سرعت اعلام شده برای این محصول 193 کیلومتر بر ساعت است و سوخت ترکیبی آن نیز 4.7 کیلومتر بر ساعت است.این خودروی هیبریدی در کنار پیشرانه اصلی خود یک موتور الکتریکی با قدرت 51 اسب بخار دارد که با باتری‌های لیتیوم‌یونی 270 ولت، تغذیه می‌شود.البته در نظر داشته باشید که این باتری ظرفیت خاصی ندارد و در ترافیک های شهری می تواند از هدررفتن سوخت جلوگیری کند اما برای مسافت های طولانی به صورت تمام برقی مناسب نیست.

هیوندای سوناتا هیبرید؛ هیوندای پرطرفدار بازار

لکسوس NX300H، گران ترین خودروی هیبریدی

گران ترین خودروی هیبریدی موجود در بازار را باید این محصول دانست که در دو تیپ به فروش می رسد. این خودروی حدود سه سالی است که وارد بازار ایران می شود و قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان دارد.

این خودروی جذاب دارای محور محرک دو دیفرانسیل است و پیشرانه 4 سیلند با موتور الکتریکی  و حجم موتور 2.5 لیتر شرایط خیره کننده ای در مقایسه با سایر خودروها را رقم می زند. این محصول دارای گیربکس E-CVT است و شتاب 9.2 ثانیه دارد.این موتور قدرتی معادل 192 اسب بخار را تولید می کند و حداکثر سرعت 180 کیلومتر برای آن اعلام شده است.

مصرف ترکیبی این خودرو نیز 5.2 لیتر در صد کیلومتر است و به عنوان یک شاسی بلند جمع و جور در بازار خودروهای هیبریدی به فروش می رسد.

لکسوس NX300H، گران ترین خودروی هیبریدی

تویوتا C-HR هیبرید، کراس اور و هیبریدی جذاب

آخرین خودرویی که قصد داریم آن را معرفی کنیم تویوتا C-HR هیبرید است. این خودروی هیبریدی در بازار ایران قیمتی در حدود 750 میلیون تومان دارد و یک کراس اور بسیار زیبا به شمار می رود. این خودروی هیبریدی دارای محور محرک دیفرانسیل جلو و گیربکس E-CVT است. خودروی هیبریدی تویوتا دارای پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی و حجم 1.8 لیتر است که یک خرید هیبریدی بسیار خوب به شمار می رود.

تویوتا C-HR هیبرید قدرتی معادل 122 اسب بخار را تولید می کند و شتاب 11 ثانیه دارد. حداکثر سرعت گزارش شده برای این ماشین هیبریدی 170 کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی 3.9 لیتر در صد کیلومتر را دارد.

در این بخش به معرفی خودروهای هیبریدی موجود در بازار ایران پرداختیم و آن ها را به طور خلاصه مورد بررسی قرار دادیم، حال باید دید در سال های آینده تعداد این خودرو ها در بازار ایران گسترش پیدا خواهد کرد یا حضور خودروی های هیبریدی در بازار جهانی تاثیر در ورود آن ها به کشورمان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:تفاوت خودروهای سدان و کوپه در چیست؟

تویوتا C-HR هیبرید، کراس اور و هیبریدی جذاب

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها