عوارض آزاد راه های دولتی الکترونیکی می شود

0
183

آزادراه های دولتی عوارض خود را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد و هنوز آزاد راه های بخش خصوصی به این نتیجه نرسیده اند که عوارض خود را به صورت الکترونیکی اخذ کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که الکترونیکی کردن عوارض در ۴ آزاد راه متعلق به دولت و وزارت راه و شهرسازی اجرایی می‌شود. اخذ عوارض الکترونیکی آزاد راه‌هایی که در اختیار بخش خصوصی است به دلیل آن که هنوز اطمینان کامل ندارند متوقف شد.

این در حالی است که تا پایان تیرماه سال جاری و طی دو مرحله به ترتیب ۱۰ و هفت آزادراه ایران به صورت الکترونیکی عوارض دریافت کرده اند. آزادراه‌های تبریز- ارومیه، تهران-پردیس، قزوین-رشت، ساوه- سلفچگان، قم-کاشان، کاشان-اصفهان، تبریز-زنجان، مشهد-باغچه، کنارگذر مشهد و آزادراه بندرعباس امکان پرداخت عوارض در آن‌ها به صورت الکترونیکی فراهم شده است.

آزادراه ساوه-همدان در دو قطعه، خرم‌آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام خمینی (ره)، قم-گرمسار و کنارگذر غرب اصفهان هفت محور دیگری هستند که تا پایان تیرماه امکان پرداخت الکترونیکی عوارض در آن‌ها امکان‌پذیر شد.

براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بدون احتساب راه‌های روستایی در حال حاضر ۸۷ هزار و ۱۶۶ کیلومتر راه فعال در تمام استان‌های ایران وجود دارد، راه‌هایی که به آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی تقسیم می‌شود.

در حال حاضر در ایران ۲۴۰۱ کیلومتر آزادراه و ۱۶ هزار و ۶۲۷ کیلومتر بزرگراه و ۲۵ هزار و ۵۳۸ کیلومتر راه اصلی و ۴۲ هزار و ۶۰۱ کیلومتر راه فرعی وجود دارد.

در حال حاضر ۱۳ استان کشور از نعمت آزادراه محروم هستند و در تعدادی از استان‌ها میزان آزادراه حتی به ۱۰۰ کیلومتر نمی‌رسد.

در بین استان‌هایی که آزادراه به آنها رسیده استان اصفهان با ثبت ۳۹۹ کیلومتر صدرنشین است و پس از آن استان آذربایجان شرقی با ۲۳۴، استان قم با ۲۲۹، قزوین با ۲۱۷، مرکزی ۲۰۷ و زنجان با ۲۰۰ کیلومتر آزادراه فعال قرار گرفتند. استان تهران نیز طبق آخرین آمارها ۱۹۷ کیلومتر آزادراه فعال دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها