فاش کردن اطلاعات کاربران: درخواست اف‌بی‌آی از سازمان‌های بزرگ

0
158

اسنادی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که FBI سالهاست به صورت مخفیانه خواستار کسب اطلاعات گسترده از مصرف کنندگان آمریکایی و “اطلاعات مالی” از بزرگترین آژانس‌های اعتباری ایالات متحده بوده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از تک کرانچ،  FBIبه طور مرتب از قدرت قانونی خود – معروف به نامه های امنیت ملی – برای مجبور کردن غول‌های اعتباری برای کسب اطلاعاتی مانند سوابق خریدها و مکان‌های خرید و … که آژانس دانستن آنها را در تحقیقات امنیت ملی ضروری می‌داند استفاده می‌کند. اما این نامه‌ها نظارت قضایی ندارند و به طور معمول با دستور از بالا ارسال می شوند و گیرنده را از افشای این تقاضا منع می‌کنند.

تنها چند شرکت فناوری از جمله گوگل، فیسبوک و مایکروسافت فاش کرده اند که تاکنون یک یا چند نامه امنیت ملی در این خصوص دریافت کرده اند.

از آنجا که این قانون در سال 2015 به دلیل افشاگری هایی که ادوارد اسنودن در خصوص دامنه عملیات نظارت دولت آمریکا در این خصوص فاش کرد، تغییر یافت و به گیرندگان نامه این اجازه داده شد که دادخواستی را در این خصوص برای FBI بنویسند تا بتوانند نامه را بازتاب داده و آن را به اطلاع مصرف کنندگان خود برسانند.

شرکت‌های فناوری از “گزارش‌های شفافیت” در این خصوص استفاده کردند تا کاربران خود را از مطالباتی که دادگاه و پلیس از آنها می‌خواهد آگاه سازند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها