درآمد 36.9 میلیارد دلاری مایکروسافت در فصل دوم مالی

0
2127

مایکروسافت نتایج مالی سه ماهه دوم خود را (Q4 2019) در گزارشی رسمی منتشر کرد. طبق این گزارش درآمد این شرکت 36.9 میلیارد دلار (با 14٪ افزایش)، سود خالص 11.6 میلیارد دلار (38٪ افزایش) و سود هر سهم 1.51 دلار را نشان می دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch،  سرمایه گذاران انتظار داشتند که این شرکت سود 1.32 دلار در هر سهم را به دست بیاورد و میزان درآمد آن نیز 35.67 میلیارد دلار باشد. طبق پیش بینی ها انتظار می‌رفت درآمد  خالص مایکروسافت به 10.12 میلیارد دلار برسد. اما پس از انتشار گزارش مالی این شرکت، رقم ها بسیار بیشتر بود و سهام شرکت بعد از آن نیز 2 درصد افزایش یافت.

همه اعداد و رقم ها خوب به نظر می رسد اما عملکرد شرکت در فضای ابری و  محصولاتی مانند Office 365، مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) و … چگونه بود؟

  • درآمد تجاری حاصل از Office 365 در مقایسه با سال قبل 27٪ رشد داشته است.
  • مایکروسافتآژور (Microsoft Azure)  در مقایسه با سال قبل 62 درصد رشد داشته است.
  • “محصولات مصرفی اداری و خدمات ابری” در مقایسه با سال گذشته 19٪ رشد داشته است.
  • Dynamics 365 در مقایسه با سال قبل ، 42 درصد رشد داشته است.
  • علاوه بر این نتایج ، شبکه اجتماعی LinkedIn ، ویژگی جدید مایکروسافت، در مقایسه با نتایج سال گذشته 24 درصد رشد کرده است. (مایکروسافت در اوایل تأکید کرده بود که نرخ رشد LinkedIn اولویت اصلی است.)
  • در حالی که Surface به صورت تک رقمی رشد کرد .
  • محصولات دیجیتال ایکس باکس 11 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

میزان رشد ویندوز در گزارش مایکروسافت

درآمد مایکروسافت با توجه به بخش سخت افزار، نرم افزار، بازی و سیستم عامل، فناوری پیشرفته و سرمایه گذاری و سایر موارد یک امر پایدار است. اما یکی از محصولی که همیشه شایسته تقدیر بوده ویندوز است، سیستم عامل مشهور مایکروسافت است.

ویندوز همیشه خوب بوده و عملکرد آن در این گزارش مالی مایکروسافت نیز قابل تقدیر است. درآمد ناشی از ویندوز 18٪ افزایش یافته است. حتی بهتر از آن ، “محصولات ویندوز و خدمات ابری” نیز شاهد رشد 25٪  بودند.

اپل، یکی دیگر از غول های فن آوری، گزارش مالی خود را در روز گذشته منتشر کرد. این هفته، یک هفته‌ی شلوغ برای نتایج و گزارش های مالی شرکت های فناوری بوده که  تاکنون خوب پیش رفته است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها