در مورد تیم آرمسترانگ، مدیر عامل AOL چه میدانید؟

0
1125

نویسنده: هدی رضایی

در مورد تیم آرمسترانگ، مدیر عامل AOL چه میدانید؟|کالاسوداتیم آرمسترانگ، مدیر عامل AOL یکی از مدیران موفق دنیاست که به سبب فروش تبلیغات اینترنتی در دهه ۹۰ به شهرت رسید و به عنوان مدیر مارکتینگ شرکتی در سیاتل منصوب شد که در اختیار دیزنی بود. پس از آن او پله های موفقیت را دوتا یکی پیمود تا در سال ۲۰۰۹ مدیر عامل شرکت بزرگ AOL شد. برای اینکه با زندگی و مدیریت این مرد موفق آشنا شوید با مقاله زیر همراه شوید.

تحصیلات  و روزنامه نگاری

tim-armstrong|کالاسوداتیموتی ارمسترانگ مشهور به تیم ارمسترانگ در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۷۰ میلادی در امریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه کانکتیکات در رشته اقتصاد و جامعه شناسی تحصیل خود را ادامه داد و دستی در روزنامه نگاری نیز داشت. او طی سالهای تحصیلش در خانه هامیلتون به مدت ۳ سال اقامت داشت. او همچنین به ورزش نیز علاقه نشان میداد و چوگان و قایقرانی تیمی بازی میکرد و مربی تیم هاکی روی یخ زنان به مدت ۴ سال بود. او همچنین در آکادمی لورنس تحصیل کرد و وکیل مدافع آکادمی و دانشکده کانکتیکات شد.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، ارمسترانگ مسئول آموزش دانش آموزان دبیرستان کلاسهای تابستانی کالج ولسلی شد. همچنین او روزنامه ای اقتصادی به نام BIB که مخفف Beginning in Boston بود، برای مردم شهر بوستون تاسیس کرد که پیشنهادهای کاری برای جوانان فارغ التحصیل را نیز در آن پوشش میداد. همچنین به همراه مایکل درسلر از این روزنامه به واسطه آگهی فروش موتور تجارت میکردند.

ادامه فعالیت های تجاری و ورود به گوگل

aw_sabew_armstrong.jpg1|کالاسوداارمسترانگ جوان که حالا به دنیای تجارت وارد شده و به آن علاقه نشان داده بود، به پتانسیل درامدی که از تبلیغات عاید مدیران میشود متمرکز شد و به عنوان مدیر فروش یک شرکت تبلیغاتی که آن را مجله ای اینترنتی برای مصرف کنندگان تعریف میکند منصوب شد. ارمسترانگ استعدادش در فروش را شناخته بود و ان را تا آنجا ارتقا داد که مدیر شرکت Starwave در سیاتل شود. این شرکت در سال ۱۹۸۸ توسط دیسنی خریداری شده بود. او پس از آن به مدیریت فروش و مارکتینگ شرکتهای ABC و ESPN نیز مشغول به کار شد. در همین حین توسط امید کردستانی به کالیفرنیا برای ملاقات با سرگئی برین و لری پیچ فراخوانده شد و به عنوان مدیر فروش ارشد گوگل در آمریکا و معاون مدیر فروش اگهی ها و کمیته عملیاتی گوگل منصوب شد. او نقش حیاتی در سرویس google adsense در سال ۲۰۰۵ ایفا کرد و فرصتهای تبلیغاتی زیادی از این طریق در اختیار گوگل قرار داد. ارمسترانگ گوگل را به درآمد ۳.۱ میلیارد دلاری به واسطه تبلیغاتی کلیکی رساند.

همکاری با AOL

-AOL-Tim-Armstrongs-Memo.jpg1|کالاسودادر اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی، تیم ارمسترانگ که به واسطه موفقیتها و پیشرفتها در گوگل مشهور شده بود، توسط جف بووکس از شرکت AOL به همکاری فراخوانده شد و پیشنهاد آنها را پذیرفت. او به تیم گفت که میخواهد AOL را دوباره جوان و سرپا کند و درامدهای این شرکت در سالهای اخیر سقوط ۲۲% داشته است و ۵ مدیرعامل مختلفی که در سالهای اخیر با ان کار کرده بوده اند نتوانستند انها را از شر این بحران خلاص کنند. بدین ترتیب ارمسترانگ در ۱۲ مارس ۲۰۰۹ مدیر عامل AOL شد تا مشکلات این شرکت را برطرف کند. او در این شرکت محتوا را بازنگری و ریبرند کرد و بر روی قدرت اصلی سازمان تمرکز کرد و تصمیماتی نیز برای حذف تعدادی از تبلیغات نامفیدی که از جانب شرکتها ساخته میشد و بر روی این سایت قرار میگرفت به انجام رساند. او همچنین ۱۰۰۰ کارمند این شرکت را در مارس ۲۰۱۱ اخراج و سعی کرد با این کوچک سازی کنترل هزینه ها را به دست گیرد و منابع صرفه جویی شده را صرف پروژه های مهمتری چون اورست کند. اما در عوض ۱۰۰۰ شغل دیگر نیز در بخش خبری AOl ایجاد کرد و به گفته بن ارمنت این شرکت را شبیه به یک آژانس خبری کرده بود! او در این مدت تعدادی از پلتفرم پورتالهای معروف تکنولوژی همچون سایت TechCrunch، Adap.tv و Gravity در سال ۲۰۱۴ را نیز خرید و به دارایی های شرکت افزود. در سال ۲۰۱۵ نیز شرکت ورایزون توانست AOL را به مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار از ان خود کند و سهام این شرکت ۱۷ % افزایش یافت و ارمسترانگ همچنان در منصب مدیر عاملی این شرکت باقی ماند.

درباره شرکت AOL

aol|کالاسوداشرکت AOL که بیشتر به آمریکا آنلاین شهرت دارد. یک شرکت آمریکایی سرویس دهنده اینترنتی و خدمات رسانه‌ ای است. دفتر ان در خیابان برادوی شماره ۷۷۰ در نیویورک قرار دارد. شرکت AOL در سال ۱۹۸۳ تأسیس شده است و در قالب سیاست کسب و ادغام پنجاه و هشت شرکت فناوری را خریداری کرده است که از این میان می‌توان به شرکت نت اسکیپ Netscape و وبسایت تک کرانچ TechCrunch و خبرگزاری هافینگتون پست The Huffington Post اشاره نمود. این شرکت در ۱۲ می ۲۰۱۵ توسط ورایزن کامیونیکیشنز Verizon Communications خریداری شد. ورایزون در تلاش برای اوج گیری در رسانه و تولید محتوا، AOL را به قیمت ۴.۴ میلیارد دلار خریداری کرد.