چگونه مانند یک هکر می توان به دستگاه های اینترنت اشیا نفوذ کرد؟

0
586
چگونه مانند یک هکر می توان به دستگاه های اینترنت اشیا نفوذ کرد؟

مانند یک هکر فکر کنید. گاهی لازم است برای اینکه از چگونگی نفوذ هکرها به دستگاه های اینترنت اشیا خود آگاه شویم مانند آنها فکر کنیم. در واقع بهترین راه جلوگیری از هک شدن آنلاین این است که دست کم با یک هکر خلاق در تیم مان آشنا شویم و دنیا را از نگاه او ببینیم.

به همین منظور تست آسیب پذیری در دستگاه های اینترنت اشیا کمی مشکل است. کاربر می تواند منبع دقیق حمله را شناسایی کند. تهدیدات می توانند از هر کجا وارد شوند: دستگاه های هوشمند، دستگاه های edge، مودم های میدانی، سیستم های شبکه، افراد، اشیا و پروتکل های اتصال.

دستکاری های بزرگ هکرها

یکی از بزرگ ترین آسیب پذیری در دستگاه های اینترنت اشیا این است که کاربر هیچ ابزاری برای اتصال به حفره های امنیتی ندارد. در حالی که یک حمله اینترنتی ممکن است به اقدامات کاربر مانند باز کردن لینک مخرب یا در دام افتادن به شیوه ای دیگر اتفاق بیفتد. این امر بدون توجه به اینکه آیا کاربر بی دقت بوده یا خیر اتفاق می افتد. حتی هکرها می توانند با هک دوربین های امنیتی و دستکاری در جعل هویت و شماره پلاک خودروها، کاری کنند که شماره پلاک شما همان ماشینی باشد که منجر به حوادث در اتوبان ها شده است.یکی از بزرگ ترین آسیب پذیری در دستگاه های اینترنت اشیا این است که کاربر هیچ ابزاری برای اتصال به حفره های امنیتی ندارد.

تست نقص امنیتی

به همین جهت شرکت های تولید کننده محصولات اینترنت اشیا تست نقص امنیتی را در محصولات خود قرار می دهند و از هکرها می خواهند که محصولات آنها را هک کنند و در ازای آن پاداش بگیرند. اگر شما مصرف کننده هستید، گزینه های شما در انجام آزمایش نفوذ برای دستگاه های اینترنت اشیا بسیار محدود است. با این حال شما می توانید برخی از نقاط ضعف معمول مانند رمزهای عبور مختلف را تست کنید. اگر رمز عبور پیش فرض شما ترکیبی از 12345678 باشد، باید بدانید که ممکن است دستگاه شما در خطر هک بیفتد.

اگر دستگاه اینترنت اشیا شما از طریق یک داشبورد وب عمل می کند، باید وضعیت امنیتی را با استفاده از ابزار رایگان OWASP Zed Attack Proxy بررسی کنید. اگر هیچ برداری حمله اینترنتی مانند اسکریپت متقابل و یا تزریق SQL وجود نداشته باشد، بنابراین شما در یک حفره امنیتی بزرگ گرفتار شده اید و باید هر چه زودتر امنیت خود را بالا ببرید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها