دستیار صوتی الکسا در اروپا دچار اختلال شد

0
382
دستیار صوتی الکسا در اروپا دچار اختلال شد

دستیار صوتی الکسا در اروپا دچار اختلال شدکالاسودا – الکسای آمازون در بخش های بزرگی از اروپا دچار اختلال و قطعی شد.دستیار صوتی الکسا در سراسر دنیا کاربران زیادی دارد و بسیاری از آنها از این دستیار صوتی برای امور روزمره خود استفاده می کنند. اما این کاربران امروز گزارش دادند که الکسا در کشورهای مختلف از جمله آلمان، اسپانیا و بخش هایی از انگلیس دچار اختلال شده است.

با توجه به توئیت های کاربران توییتر، به نظر می رسد که این مشکل در ساعت 8 شب به وقت محلی ایجاد شده است و این سرویس دوباره در ساعت 2 بعدازظهر به وقت گرینویچ مجددا فعال شده است. هنوز مشخص نیست که علت این قطعی ناشی از چیست. اما پایگاه خبری Engadget معتقد است که ممکن است این به دلیل یک خطای گزارش شده در تسهیلات خدمات وب آمازون در ایرلند باشد.

واکنش ها چه بود؟

به نظر می رسد اکثر افراد از این اتفاق ناراحت شده و واکنش خود را روی شبکه های اجتماعی بیان کرده اند. بسیاری از آنها اعتقاد دارند که آمارون باید به روز رسانی برای این دستگاه و دستیار صوتی ارائه کند تا دیگر چنین مشکلاتی پیش نیاید. اما تا کنون آمازون نه سخنی به میان آورده و نه هیچ به روز رسانی ای ارائه کرده است. کاملا قابل درک است که ممکن است آنها از این اتفاق نا امید شده باشند. با توجه به اینکه آمازون در صدد است که مردم از این دستیار برای خانه های خود استفاده کنند و اینترنت اشیا در کل خانه از تلویزیون تا مایکرویو جاری شده و با دستیار صوتی هماهنگ شود، ممکن است این اتفاق جنبه ناخوشایندی برای این شرکت ایجاد کند.

این شرکت نیاز دارد که بیشتر در مورد مسائل این چنینی با مخاطبان خود گفت و گو کند و ارتباط بازتری با آنها ایجاد کند. احتمال دارد که آمازون در این باره در آینده ای نزدیک اظهار نظر کرده و اعلام کند که آپدیتی برای آن ارائه خواهد کرد.

براساس آخرین آمار دستیار صوتی الکسا روی بیش از ۲۰ هزار دستگاه از بیش از ۳۵۰۰ برند فعال است. دستگاه‌ های آمازون، تنها بخش کوچکی از این تعداد را تشکیل می ‌دهند. در ابتدای سال جاری میلادی، آمار و ارقام نشان می ‌داد که دستیار صوتی الکسای آمازون می ‌تواند قابلیت ‌های خود را روی ۴۰۰۰ دستگاه فعال به ‌نمایش بگذارد. باید دید این اتفاق و قطعی الکسا می تواند روی میزان فروش آن و سیل انتقادهای منفی به این دستیار منجر شود یا خیر.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها