فیس بوک با دستیار صوتی خود به جنگ با آمازون، اپل و گوگل می رود

0
316
فیس بوک با دستیار صوتی خود به جنگ با آمازون، اپل و گوگل می رود

در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری، دستیارهای صوتی دیجیتال خود را دارند. آمازون دستیار الکسا، گوگل اسیتنت برای گوگل، سیری برای اپل و بیکسبی برای سامسونگ و مایکروسافت کورتانا را دارد.

دستیاری برای همه محصولات VR/AR

بر اساس منابع معتبر به تازگی فیس بوک در تلاش برای توسعه نرم افزار دستیار صوتی خود است. فیس بوک در بیانیه ای به نقل ازرویترز تائید کرده است که ما در حال تلاش برای توسعه فناوری های صوتی و هوش مصنوعی هستیم که ممکن است در محصولات خانواده های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از جمله پورتال گوگل و Oculus مورد استفاده قرار گیرد.

طبق گزارش ها، فیس بوک از سال 2018 به دنبال توسعه دستیار دیجیتال خود است، هر چند که هنوز هم مشخص نیست که این ویژگی ممکن است چه زمانی راه اندازی شود. همچنین باید اشاره کنیم که این اولین بار نیست که فیس بوک روی دستیار دیجیتال خود کار کرده است. چند سال پیش نیز این شبکه اجتماعی دستیاری به نام M را برای استفاده با مسنجر خود رونمایی کرد که طرز کاری شبیه به دستیار گوگل داشت اما هیچ کششی برای مخاطبان ایجاد نکرد.

دستیار صوتی قبل فیس بوک چه بود؟

به گفته‌ کارکنان رده بالای شرکت، دستیار صوتی M، هم به وسیله‌ هوش مصنوعی و هم از طریق نیروهای انسانی کنترل می ‌شود. تنها راه ارتباط با این دستیار، ارسال پیام‌ های مورد نظر کاربر از طریق نرم‌افزار پیام رسان مسنجر فیس بوک است. مانند زمانی که پیامی را برای یکی از دوستان خود ارسال می‌ کنید.دستیار صوتی قبل فیس بوک چه بود؟

دستیار صوتی M نام دستیار دیجیتالی جدیدی است که در اختیار تمامی دارندگان اپلیکیشن مسنجر فیسبوک قرار گرفت. فیسبوک M که پیش از این Moneypenny نیز لقب گرفته بود، از پس تمام کارهایی که دیگر دستیارهای دیجیتالی انجام می دهند نیز بر می آمد، می تواند اطلاعات جمع آوری کند، برخی کارها را انجام دهد و همانند سیری و کورتانا رایگان است. جدا از بحث هوش مصنوعی که کنترل رفتار دستیار صوتی فیسبوک M را به عهده دارد، این دستیار توسط انسان آموزش داده می شود. این دستیار می تواند خریدهای شما را انجام دهد، برایتان بلیت هواپیما بخرد، رزرو رستوران و کافه را صورت دهد و حتی برای دوستان و آشنایان هدیه بفرستد.

هنوز مطمئن نیستیم که آیا فیس بوک این بار بهتر عمل خواهد کرد یا خیر. چرا که با توجه به رسوایی حفظ حریم خصوصی این شرکت که بارها و بارها توسط رسانه ها بولد شده است، باید دید که آیا می تواند نظر کاربران را جلب کند و آنها به این سرویس اطمینان کنند؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها