دفترچه یادداشت ویندوز گرد ۳۳ ساله از خود می زداید!

0
761

کالاسودا – برنامه نوت پد ویندوز مایکروسافت سرانجام پس از سالها، اولین آپدیت خود را دریافت کرد!

خبر خوب این هفته تعلق می‌گیرد به افرادی که هنوز از نوت پد ویندوز استفاده می‌کنند: برای اولین بار در سالهای اخیر، تغییرات بزرگی برای این برنامه همراه با آپدیت آن ارائه خواهند شد. نوت پد یک ویرایش‌گر متن و ویرایشگر کد منبع آزاد برای ویندوز است.

ویندوز دیروز اعلام کرد که در آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ به کیفیت بهبود این اپلیکیشن نمادین نیز توجه زیادی کرده و تغییراتی را برای اولین بار در آن اعمال کرده است. مایکروسافت در این اعلانیه نوشت که از بازخورد کاربران برای تعیین ویژگی های جدید خود استفاده می کند که شامل توانایی حذف کل کلمه با زدن کلید های کنترل و Backspace است.

این به روز رسانی که درست پس از تجدید نظر مایکروسافت برای آپدیت در ماه گذشته اتفاق افتاد، احتمالاً با آپدیت Redstone 5 ( کد آپدیت به روزرسانی قریب الوقوع مایکروسافت) اواخر امسال عرضه می شود. اگر این روند هماهنگ باشد، حرکت مثبتی برای این غول تکنولوژی تلقی می شود و می تواند بار بزرگی از انتظارات ماه های اخیر را از دوش مایکروسافت بردارد.

در حالی که نوت پد اخیراً با مشکل خود را با ترکیب کردن فایل ها از سیستم های عاملهای دیگر حل کرده است، اما ظاهر برنامه از ۳۳ سال پیش تا کنون تغییر خاصی نکرده است. به روز رسانی های بعدی، می تواند این برنامه را به یک پلتفرم سازگار با فایل های بزرگتر تبدیل کند و همچنین عملکرد وظایف Find و Replace را بهبود بخشد.

گزینه های پیدا کردن و جایگزینی یا همان Find و Replace به زودی به کاربران امکان دسته بندی را می دهند و همچنین تنظیمات قبلی شما را به خاطر می سپارند تا سرچ جدید را به صورت اتوماتیک انجام دهند. دفترچه یادداشت ویندوز همچنین توانایی بزرگنمایی متن را در این آپدیت در اختیار شما قرار می دهد و می توان با فشردن کلید های Crtl  به همراه + یا – ، یا فشردن کلید کنترل و بزرگنمایی را با استفاده از موس تنظیم کرد.

پشتیبانی از کلیدهای ترکیبی ctrl+backspace برای پاک کردن کلمه قبلی، یکی دیگر از میانبرهای فوق‌العاده پرکاربرد است که سرانجام به نسخه جدید نوت پد اضافه می ‌شود. کاربران حتی می‌توانند با راست‌کلیک روی کلمه یا عبارت مورد نظر و انتخاب گزینه مربوطه، به جستجوی آنها از طریق Bing بپردازند.

شاید هیجان انگیز ترین قسمت این آپدیت خطوطی باشد که نوت پد به صورت کامل متناسب با اسکرین ان را نمایش نمی دهد. بدین ترتیب می توانید با خطوط طولانی پشت سر هم و بی نهایت در متون این خداحافظی کنید. این آپدیت می تواند شهرت و محبوبیت از بین رفته این برنامه میان کاربران را دوباره بازگرداند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید