دلایل برتری گوشی‌های گوگل Pixel 6 و Pixel 6 Pro

0
285

علاوه بر جایگاه خوب گوگل در بازار سخت افزار گوشی، رتبه اول آن در نرم افزار باعث شده تا رویداد گوگل و عرضه‌ی گوشی‌های جدید گوگل Pixel 6 و Pixel 6 Pro برای کل صنعت مهم باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، اکنون رویداد به پایان رسیده است و ما زمان کافی برای صحبت کردن در مورد این رویداد داریم.

Tensor هوشمند و فوق العاده قدرتمند

تراشه Tensor گوگل اولین رونمایی مهمی بود که گوگل در این رویداد در مورد آن صحبت کرد.

Tensor یک سیستم سفارشی توسعه یافته بر روی تراشه است و اولین تراشه در جهان است که دارای دو هسته بزرگ Cortex-X1  است. این امر نشان می‌دهد از قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به Snapdragon 888 با یک Cortex-X1 برخوردار است.

Tensor همچنین دارای دو هسته میانی Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 است، در حالی که Snapdragon 888 از چهار هسته Cortex-A55 و سه هسته Cortex-A78 استفاده می‌کند.

اما نگرانی اصلی در مورد داغ شدن گوشی‌ها با تراشه‌ی Tensor است.

Google Tensor به گوشی‌های Pixel 6 اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های جالبی مانند ترجمه لایو بهره ببرند؛ و مهمتر از همه از نسل جدید عکاسی محاسباتی استفاده کنند.

‘Pixel Look’ در پردازشگر سیگنال تصویر تعبیه شده و از آن برای عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌کند.

طراحی منحصر به فرد

این اولین تلفن پیکسل با طراحی جسورانه است. سری پیکسل 6 با نوار دوربین برجسته و متفاوت عرضه شده‌اند. اکثر تلفن‌ها دارای یک بخش دوربین مجزا در گوشه بالا در پشت بدنه هستند.

سخت افزارهای هیجان انگیز دوربین در پیکسل

گوگل پیکسل 2 با سنسور 12 مگاپیکسل 1/2.55 اینچ در سال 2017 وارد بازار شد.

پیکسل 6 اولین دستگاهی است که از سنسورهای بزرگ و مگاپیکسلی بالا استفاده کرده است. اندازه پیکسل‌های سنسور 50MP 1/1.31 اینچی نسبت به دوربین‌های پیکسل سابق برتر است و نتیجه آن یک دوربین اصلی عالی است که می‌تواند تا 150٪ بیشتر نور جذب کند. بنابراین تصاویر دوربین اصلی در نور خوب و نور کم بهتر است.

سخت افزار دوربین نسبت به پیکسل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است، اما در مقایسه با برخی از گوشی‌های پرچمدار فعلی هنوز عقب است.

به طور مثال دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار است. دوربین‌های سلفی پیکسل 6 و 6 پرو نیزهر دو فاقد فوکوس خودکار نیز هستند.

قیمت خوب

پیکسل 6 و 6 پرو قیمت مناسبی دارند. 599 دلار برای مدل 8/128 گیگابایت پیکسل 6 با پردازنده‌ی پرچمدار، صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی بالا، باتری بزرگ با قابلیت شارژ سریع، دوربین درجه یک و رتبه IP68 و شارژ بی سیم عالی است.

این گوشی را با آیفون 13 با مشخصات مشابه مقایسه کنید؛ شما باید 230 دلار بیشتر بپردازید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها