دلیل علاقه‌ی حرفه‌ای‌ها به مک بوک پرو 2021

0
347

بروزرسانی مک بوک پرو 2021 نشان داد که کمپانی اپل سرانجام بسیاری از انتقاداتی را که طی پنج سال گذشته دریافت کرده، پذیرفته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، البته هنوز هم مک بوک ایر پورت‌های بسیار کمی دارد و اپل درگاه USB-C را به آیفون 13 2021 اضافه نکرده است.

تراشه‌ی M1

M1 یک تراشه‌ی قوی است که نه تنها عملکرد بهتری نسبت به همتایان اینتل دارد، بلکه تا این زمان کارآمدتر عمل کرده است.

تفاوت M1، M1 Pro و M1 Max اپل چیست؟

تراشه‌ی M1 Max قوی‌تر بوده و با حداکثر 10 هسته CPU، 32 هسته GPU، 64 گیگابایت حافظه یکپارچه و پهنای باند حافظه تا 400 گیگابایت بر ثانیه عمل می‌کند.

اگر به قدرت زیاد نیاز ندارید، می‌توانید از تراشه‌ی M1 Pro با 16 هسته GPU، 32 گیگابایت RAM و پهنای باند حافظه 200 گیگابایت بهره بگیرید.

علاوه بر این M1 Max از چهار صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می‌کند، سه نمایشگر با وضوح 6K و دیگری 4K است.

MagSafe برگشته است

MagSafe اولین بار در سالها پیش به دلیل توانایی‌های زیادش ستایش شد و اکنون بار دیگر در مک بوک 2021 به کارگرفته شده است.

یکی از ویژگی‌های کاربردی MagSafe نشانگر شارژ است که نشان می‌دهد لپ تاپ شما در چه وضعیتی قرار دارد.

خداحافظی با نوار لمسی

یکی دیگر از تصمیمات بحث برانگیز اپل در نسخه 2016 مک بوک پرو افزودن نوار لمسی در مدلهای اصلی به جز مدل 13 اینچی بود. این نوار OLED در ردیف بالای کلیدهای عملکردی قرار داشت.

در مدل‌های M1 Pro و M1 Max، نوار لمسی وجود ندارد. اپل در عوض صفحه نمایش یکپارچه را با کلیدهای عملکردی فیزیکی و یک Touch ID و دکمه روشن و خاموش جایگزین کرده است.

 صفحه نمایش ProMotion با نرخ 120 هرتز

سرانجام اپل در آیفون 13 پرو، یک صفحه نمایش همگام با نرخ تازه سازی بالا را اضافه کرد. تنها یک ماه بعد این ویژگی در MacBook Pro به کار گرفته شده است، که از زمان عرضه Retina MacBook Pro اصلی در سال 2012، بزرگ‌ترین جهش در فناوری صفحه نمایش مک بوک است.

نه تنها نرخ تازه سازی دو برابر شده، بلکه میزان روشنایی پایدار به 1000 نیت رسیده است و شما میتوانید از MacBook در نور شدید آفتاب استفاده کنید.

دانگل‌ها را دور بیندازید

اگر مک بوک هایی را در پنج سال اخیر خریداری کرده‌اید، احتمالاً تعداد زیادی دانگل ها و آداپتورها دارید که با آن‌ها مک بوک خود را به تلویزیون‌ها یا مانیتورها وصل کنید.

در مدلهای M1 Pro و M1 Max MacBook Pro نیازی به این دانگل ها نیست.

در حال حاضر یک پورت HDMI و یک اسلات SDXC در مک بوک پرو قرار داده شده است.

متأسفانه، پورت USB-A یا Ethernet وجود ندارد.

ناچ صفحه نمایش

اپل مشابه بریدگی صفحه نمایش آیفون، یک ناچ در مرکز صفحه MacBook Pro قرار داده که دارای یک دوربین FaceTime با رزولوشن 1080p است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها