دولت ونزوئلا واحد پول مجازی میسازد

0
459
دولت ونزوئلا واحد پول مجازی میسازد|کالاسودا

دولت ونزوئلا واحد پول مجازی میسازد|کالاسوداکالاسودا – دولت ونزوئلا اعلام کرده است که برای کمک به بحران اقتصادی کشورش، واحد پول مجازی خواهد ساخت.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است که ایجاد یک واحد پول مجازی در جهت کمک به تسهیل بحران اقتصادی کشورش، یکی از اولویتهای دولتش است.

با این حال پارلمان این کشور هنوز طرح را تصویب نکرده است. اقتصاد ونزوئلا با کاهش درآمدهای نفتی و کاهش ارزش فعلی ارز، با مشکلاتی مواجه شده است. رئیس جمهور مادورو این وضعیت را که تحریم های امریکا به کشورش مسبب این مشکلات و محاصره اقتصادی است، رد کرد.

 او در یک گفتگوی تلویزیونی یکشنبه شب اعلام کرد که ایجاد واحد پول مجازی جدید به ونزوئلا اجازه میدهد که علاوه بر بهبود مسائل و شرایط حاکم پولی و مالی، تعاملات تجاری آسانتر شده و بر موانع مالی موجود غلبه کند. اکنون قرن بیست و یکم است! و با این سخنان با تشویق حامیان خود مواجه شد.

البته او جزئیاتی در مورد زمان و چگونگی انجام این کار توضیح نداد. به نظر میرسد این حرکتها در پی محبوبیت استفاده از پول بیت کوین در معاملات تجاری سراسر دنیا باشد. ونزوئلا بیش از 100 میلیارد پوند به طلبکاران خارجی بدهی دارد و اقتصاددانان به رئیس جمهور این کشور پیشنهاد داده اند که برای بازسازی شرایط و پرداخت بدهی های کشور و سازماندهی به آنها، واحد پول مجازی ایجاد کند.

از سوی دیگر مخالفان دولت، مادورو را دلقکی میخوانند که اعتباری در مجامع بین المللی ندارد و نمیتواند مقابل تحریمهای امریکا و اروپا مقاومت کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها