دو برابر شدن سود صنایع نیمه هادی TSMC

0
260

سود سه ماهه اول کمپانی TSMC تقریباً دو برابر شده است، اما تخمین درآمد تمام سال این کمپانی، تحت تأثیر همه گیری کروناویروس است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، کمپانی نیمه هادی تایوانی (TSMC) اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول این کمپانی دو برابر شده است؛ اما چشم انداز درآمد تمام سال به دلیل فشار اقتصادی و تضعیف تقاضا ناشی از کروناویروس باعث کاهش فروش شدید تراشه ها شده و درآمد شرکت را کاهش خواهد داد.

بزرگ‌ترین تراشه ساز قراردادی در جهان، که مشتری‌های آن شامل شرکت‌های فناوری مانند اپل است؛ اعلام کرد سود این کمپانی در دوره ژانویه تا مارس برابر با 116.987 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 90.6٪ افزایش یافته است.

وندل هوانگ، رئیس مالی، روز پنجشنبه با بیان اینكه این سود موقتی است؛ اظهار داشت: درآمد و سود نیمه دوم تقریباً ناچیز است یا ممکن است کاهش یابد.

TSMC گفت تقاضای لوازم الکترونیکی مصرفی به دلیل کرونا ویروس در ابتدا زیاد و با فشار اقتصادی ناشی از آن کم خواهد شد و انتظار می‌رود محمولات جهانی تلفن‌های هوشمند که تقریباً نیمی از درآمد آن را در سه ماهه اول به خود اختصاص می‌دهد – کاهش یابد.

درآمد TSMC در سه ماهه اول با 45.2٪ به 10.31 میلیارد دلار افزایش یافت که طبق پیش بینی‌ها، 10.2 میلیارد دلار بود.

با این حال، رشد درآمد فقط ممکن است کوتاه مدت باشد؛ زیرا ضررهای شغلی ناشی از کرونا ویروس و سایر مشکلات اقتصادی باعث خواهد شد تقاضای جهانی وسایل الکترونیکی مصرفی و مشتریان عمده با اختلال در زنجیره تأمین و تعطیلی کارخانه روبرو شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها